Söndag 5/4

Ja då var den här helgen över också, fredagen var jag hemma från skolan, kände mig inte okej, är som sagt jätteförkyld och kan inte sova på nätterna på grund av någon slags rethosta när ingen hostmedicin hjälper! *suck*
Fick då i alla fall tvättat Bigge här hemma, sedan var jag iväg på ljusparty en stund för att sedan åka hem och lägga mig.
Lördagen gick jag upp tidigt för att packa det sista och åka med Bigge mot Grevagården, plockade upp Maria på vägen. Vi var där vid halv 11 (tog 2timmar att åka) Kollade på massor av fina hingstar, utställningen skulle inte börja förrän på eftermiddagen, Bigge stod så snällt i transporten, rörde sig knappt! Jag är en stolt matte!
Fast när jag lastade ut honom trodde jag att det ungefär var en timme kvar, men ack... jag gick och gick och gick med monstret i 2½ timme innan det var dags för oss att komma in för bedömning... jag var rätt trött i armarna för han var verkligen ett monster! Han ville typ betäcka alla, hmmm fatta han inte att alla är av samma kön som honom? Hoppas han inte är gay *haha*
Bedömningen gick väl sådär han kunde inte stå still en sekund ens under halten när domaren skulle kolla honom... men springa kunde han i alla fall, just då önskade jag att jag hade LITE längre ben... men han skötte sig bra ändå, för att inte ha varit ute och sett så mycket andra hästar så tyckte jag han var duktig.
VI KOM 2:A =) av tre stycken hästar varav Bigge kom från det stuteriet som de andra två har som ägare och den ena har samma pappa som Bigge.
Så vi fick en silvermedalj och en blå rosett!

     

Bigges bror Edition´s Mr Evolution

Edition´s Armageddon

Kommentarer
Postat av: Nathalie

Tjusig pålle du har!

grattis till 2an platsen!

2009-04-05 @ 15:34:31
URL: http://nlie-nlie.blogspot.com/
Postat av: Frida

Va roligt, grattis ! =)

2009-04-06 @ 11:19:22
URL: http://websterm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0