Tisdag 29/9

Svisch så har en vecka till gått och man är snart inne i en ny månad... gillar inte att det går mot kallare tider!
Skulle hellre önska att det var sommar året om =)
Förra veckan gick fort ju, på onsdagen när jag va ute och red så tappade Fanny en baksko, fast jag hittade den aldrig igen, så Uffe va här på fredagen och slog på en ny.
Jobbade fredag kväll, fick hoppa in akut på lördag och så jobbade jag hela söndagen, gott med lite extra.
Så igår måndag åkte jag och handlade mat, då det fullständigt ekade i kyl och frys, hade inte ens till att äta frukost igår... men nu är det fullt igen.
Fick dessutom handlat mat till Bigge då det verkar som han behöver extra protein då hans bakben har börjat "haka" upp sig igen. Så jag fick köpt Krafft groov och lusernpellets så nu ska vi nog få ordning på det hoppas jag.
Jag börjar bli nervös också! Söndag ska jag ju iväg med Bigge på en unghästutställning i Axvall, och jag är lite stressad över allt som jag måste förbereda, rycka manen och bada honom. Hoppas jag får någon som åker med mig, hade ju varit kul att få kort på honom när vi är där.
Onsdag ska jag till arbetsförmedlingen och träffa en jobbcoach och efter det ska jag besikta bilen och transporten igen, hoppas de går igenom nu så jag inte behöver besikta en gång till det blir dyrt!
Torsdag ska jag till mamma och ta med mig Fanny då vetrinären kommer dit och ska vaccinera och förhoppningsvis kolla tänderna på Fanny då hon e helt knäpp när man rider man har noll kontroll! :(
Sen ska vi också ta bort mammas hund fanny hon är väldigt skruttig nu, så det blir ingen rolig torsdag...

Måndag 21/9

Ännu en dag arbetslös... jag får bara mer och mer ångest över att inte ha ett fast jobb... känns inte bra!
Va på arbetsförmedlingen och träffade en handläggare i fredags, och hon var inte särskilt munter om jobb precis... i bara vänersborgs kommun är det 80arbetslösa undersköterskor, och fler kommer det bli, så risken är väl ganska liten att man får jobb inom kommunen *suck*  har ju jobbat extra i stenungsund och får nog fortsätta med det, i alla fall nätterna, fick väldigt gärna komma in i hemtjänsten också men känner att jag inte riktigt vill vara hemifrån så mycket, det är ju jag som sköter hästarna här hemma och då går det inte riktigt att vara hemifrån, har ju tagit hem Bigge för att jag ska få kört in honom i höst och sedan rida in honom så det går ju inte vara borta så mycket då, då känns det som att jag lika gärna kan va hemma med a-kassa... det är ju inte gratis att åka till stenungsund att jobba heller, bensinen är dyr!
Nej nu får jag sluta att vara så negativ men just nu är det inte mycket som känns bra :(

Idag känner jag mig i alla fall duktig, har precis varit ute och gått med hunden i 2timmar =)
Ska in till stan en sväng senare i eftermiddag sen blir det till att åka hem och rida.

Om man ska ta och leta lite jobb kanske... hörs....

Äntligen hemma =)

Fast så ska man kanske inte säga, det har varit skönt med semester i solen och värmen, men desto skönare att komma hem till sin egna säng och maten man är van vid.
Resan har varit bra, fast när vi skulle flyga dit så var jag mer nervös än vad Johan va :P Men det gick bra.
Vi hade ett fint hotell, vi fick rum bättre än vad jag hade förväntat mig i alla fall, med havsutsikt =) Hotellet låg bara 50meter ifrån stranden, lite längre in till själva centrum men det gjorde ingenting.
Fick badat i Svarta Havet, och så låg vi oftast och solade vid hotellets pool, för nere på stranden ska de ha betalt för allt... Dessvärre hade jag problem med magen större delen av semestern, tålde nog inte deras feta mat... mådde jättedåligt två nätter då jag bara låg och skaka och hade kramp i magen men som tur var gick det över fast man kände sig uppblåst i magen... nästa gång jag åker någonstans så ska jag nog ha med samarin eller nåt annat.
Hotell frukosten var väl inte direkt vad man trodde en hotellfrukost va, inte mycket jag vågade äta i alla fall, höll mig till torrt bröd och pannkakor.

Vi kom hem natten till onsdag, Johan va hemma från jobbet igår med, han grejade lite här hemma sedan åkte han med mig till mamma för att hämta hunden och Bigge. Som han beter sig nu så e jag rätt sugen på att kastrera honom... får ge honom några veckor, blir han inte lugnare så ryker nog kulorna... inte lätt när han blir så hormonstinn när det är tre brudar här hemma :P

Måndag 7/9

Äntligen! Imorgon åker vi till solen och värmen, kanske inte ska säga för mycket om vädret men jag håller alla tummar och tår :P

Helgen har varit jobb tre nätter så e lite trött idag... har packat det sista nu och håller på att städa lite så får väl fortsätta med det.