Måndag 3 Augusti

Oj redan augusti... och swisch så är det bara en månad kvar till Bulgarien =)

Då var den här trenätters helgen över, ganska trött idag hade kunnat sova mer, konstigt att jag sover bättre när det regnar, under helgen har det varit solsken och då mycket varmt i sovrummet vilket resulterat i att jag inte sovit så bra...

Igår var väl enda dagen jag orkade ta tag i något här hemma, fick dammsugit och plickat undan ch sedan fick jag ett ryck och gick ut i stallet och städade och krattade upp en massa spill på gårdsplan så nu är det rent och snyggt, ja fast då tills hönorna skräpar/skiter ner igen :P
På tal om hönorna så öppnade jag för dem imorse och de två kycklingarna som är tuppar satt och försökte gala *haha* Garvade nästan, de e svårt att förklara hur de lät men det lät inte riktigt som en tupp ska göra =)
De tar väl ett tag att öva upp sig *hihi*

Igår såg jag och Johan att vi antagligen fått nya grannar, vet dock inte vilken av människorna vi såg där som var ägare till huset men vi ska undersöka det någon dag :)

Tråkigt väder det är idag då jag som tänkte rida men det känner jag inte för. Det blir nog till Uddevalla och handla färg till huset så jag får målat det Johan ska spika upp på väggen, vi håller på att byta en gavel, vi tar en år för år, det är andra i ordningen, så då byter vi fönster och sätter upp ny brädfodring och just på denna gaveln hade det ju varit roligt att få färdigt snart då vi ska bygga en altan där som typ skulle varit klar tidigare i somras men det är den ju inte :( Men får Johan bara spikat klart väggarna och vi har målat så ska altanen byggas =) Jag menar jag vill ju gärna hinna använda de nya utemöblerna vi köpte för typ två månader sen, de står fortfarande omonterade :P

Angående Bigges lilla örincident så ser det ut att läka bra trots rötmånaden men örsnibben växer inte ihop med det andra utan den hänger bredvid, ska ta kort nästa gång jag är nere igen. Och har nästan helt beslutat mig för att kastrera honom i september, då jag kommit på att det kommer nog inte fungera här hemma hos mig då Rebecka har ston här, och hagarna fungerar inte riktigt heller då. Så jag hoppas att inte uppfödaren blir ledsen på mig, vill ju ställa honom ändå och kanske göra tre-årstest till våren ändå, det går ju att göra som valack med.
Mätte förresten Bigge vid manken när jag var nere sist, han var 149 i manken och 151 på rumpan, vet inte hur väl det stämmer men ganska sant är det nog, så han ska inte bli så mycket högre :) fast han kan ju få jämna till sig :P


Kommentarer
Postat av: Anonym

Han är nu 165 i Röva !! Snyggt stall

2009-08-03 @ 21:08:03
Postat av: tillen

sökt jobbet som personlig assistent i mellerud?? gör de annars:-)

2009-08-04 @ 15:49:07
URL: http://tillens.blogg.se/
Postat av: tillen

platsbanken=) så de e bara att söka=) t mellerud funkar de ju fin fint att åka...va flera tjänstar 2 75% o 2 50%

2009-08-05 @ 17:44:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0