Torsdag 27/8

Äntligen löning!!! =) Behövs verkligen pengar nu så vi har till resan, oj det är ganska snart också, har börjat bli nervös tror jag, bekymrad över vad man ska ha med sig och inte och vem som ska passa djur och så vidare... och så drömmer man mardrömmar om flygresan också, så sover man inte för det... jaja, det går väl över, eller så blir det bara ännu värre....

Helgen som gick så jobbade jag, fick dessutom jobba en heldag på 13timmar på söndag då en annan vikarie blev sjuk, gött å få ihop lite timmar. Vet dessvärre inte hur jag ska göra med a-kassan nu då man bara får deltidsstämpla i 75 dagar, sen måste man vara helt arbetslös för att få ersättning, eller så får man ingen alls om man jobbar timmar. Konstiga regler tycker jag det främjar ju inte direkt till arbetslust! Detta konstiga Sverige...

Förra veckan var jag ju hos Anna torsdag till fredag, vi hade jättemysigt och på fredagen sen så gick vi och shoppade i Karlstads centrum så då har man varit där också :) Fyndade 2 bikinis för 170kr! =) Alltså två överdelar och två underdelar på jätterea kan man säga så nu har jag i alla fall bikinis att slita på i Bulgarien! Köpte dessutom två linnen för 49,50 styck...
Vi käkade lite thai mat och sen skulle jag åka bussen hem igen... hoppas jag får tid att hinna träffa henne oftare, har blivit lite sällan...

I måndags gick jag en långpromenad med Ina, försökte hitta någon ny rolig väg i skogarna så man inte bara går fram och tillbaka, gick inte så bra, höll på att gå vilse :P När jag kände att nu hittar jag nog inte, då vände jag och hittade i alla fall tillbaka... Ina sprang som en dåre i skogen och höll på att tappa bort mig, då gömde jag mig och efter en kort stund så hittade hon mig igen... sen knallade vi hemåt igen och då hade vi varit ute i 1½timme, då var jag nöjd, hade inte så dåligt samvete längre.

I tisdags så kom Mamsen och Johnny förbi när han hade hämtat sin nya motorcykel på Bike, den va fin. Nu väntar de bara på att deras nya husbil ska bli klar, spännande och se hur fin den e i verkligheten, svårt att föreställa sig på de bilder man sett.

Idag ska jag ner till överby, handla lite småsaker och så ska jag träffa Emma som var min klasskamrat på Komvux, vi ska fika och tjöta lite =)

Kommentarer
Postat av: mamsen

vadå bekymrad för djuren ? hund o hästar kan komma hit men hönerna får du nog leja bort.... du vet jag o hönor går ju inte så bra ihop....kram mam

2009-08-28 @ 21:41:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0