Fredag 11/12

Har varit på dressyrträning med Fanny för Helen, det gick jättebra =) fick mycket positiv kritik av Helen, hon tycker det är så roligt att en nordsvensk brukshäst kan och har vilja till att lära sig.
Jag ska antagligen få en fast träningstid för Helen varannan fredag from v2, ska bli roligt att ha något att hålla igång hästen till och för min egna skull också lite...
Sen har jag idag bestämt ett stort mål med Bigge, att jag och han ska klara av 3årstestet som är till hösten tror jag, så nu har jag målet att träna lite med honom för Helen också någon gång emellanåt för att få lite tips och ideér :) Det tyckte Helen lät bra också... så jag har ju gott om tid att träna fram tills 3årstestet är :) Jag har ju kommit en bra bit på vägen kan man säga :P

Ska ringa och kolla när Bigges sele har tänkt att komma också, har gått alldeles för många veckor nu, måste ju köra in han också så jag har användning för hans nya gigg =)

Jag känner mig så entusiatsisk, fått lust med att träna mina hästar och sätter upp lite mål, känns väldigt roligt med att hålla på med hästarna igen, har inte riktigt haft den lusten sedan Fridolf gick bort så nu känns det som att jag e på rätt väg igen =)

Det enda som känns jobbigt nu är att jag måste få ett jobb snart! Arbetsmarknaden e ju inte den ljustaste just nu... men som det är nu så vet jag inte vad jag vill heller... vet inte om jag vill vara underskäterska men det är ju en bra början i alla fall... känner att jag behöver ha något fast jobb i alla fall så det känns lättare med ekonomin, för Johan ger mig lite dåligt samvete när jag inte har en fast inkomst, det är ju så mycket man skulle vilja ha färdigt här hemma och mycket man hade behövt köpa sig... men de får vänta tills jag får ett fastjobb...

Oj va skönt det känns att skriva av sig! Känner mig bara så glad och lycklig över att jag har fått träningslusten med hästarna tillbaka... med Fridolf försvann nämligen mycket av det... så de e bra att allt känns bättre nu =)

Kommentarer
Postat av: tillen

va fin han är nu!!! jätte söt när du red!!

2009-12-12 @ 12:42:24
Postat av: Pernilla

tack =)

2009-12-12 @ 13:26:56
URL: http://pernillus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0