Söndag 27/12

Ja juldagens julfurande med Johans familj blev mysigt, snöstorm ute och strömmen gick till och från efter vi hade ätit... Vi åkte hem ganska tidigt strömmen gick när vi kom hem så de va lika bra att lägga sig.
På annandagens morgon hade vi ingen ström alls, jag gick ut med ficklampa och slängde till hästarna mat och pulsade in genom snön igen... jag gillar inte snö!
Hästarna fick stå inne denna annandag då Johan spenderade hela förmiddagen åt att skotta av gårdsplanen, mycket snö kan man säga. Sen fick han åka vidare och skotta i vänersborg åt Rickard, han kom hem igen vid 8 då åkte vi ut till frändefors och hämtade vatten till hästarna, fortafarande ingen ström vi gick och lade oss då Johan skulle åka från Grunsbo med traktorn halv 4 imorse, jag körde honom dit så jag kunde ha bilen idag... jag mådde lite dåligt hela förmiddagen men de berodde på att jag inte ätit ordentligt sen juldagen... åkte ut till tempo och hämtade mitt paket med Bigges sele som kom dan innan julafton och köpte lite att tugga på och åkte hem igen, då såg jag några vattenfalls bilar och när klockan var ca 13.30 då kom strömmen tillbaka =) Skönt då det började bli LITE kallt inne, bara 13grader e väldigt kallt när vi e vana att alltid ha över 20. Så nu jobbar pannan för fullt och jag hoppas att värmen är återställd innan nästa strömavbrott!
Någon som vet hur många timmar man ska ha strömavbrott tills man får ersättning av vattenfall???

Kommentarer
Postat av: Reinhold

Tjabba!!



Ring och kolla med elbolaginget! Tror reglerna är ändrade, så det inte behöver vara strömavbrott så länge innan man är berättigad till ersättning!



Ps: SNÖ ÄR KUL!!!!!

2009-12-28 @ 21:42:25
Postat av: Reinhold

Ha ha ha ha! Kul stavning!!!!! ha ha ha

2009-12-28 @ 21:43:44
Postat av: Anonym

Ha ha ha ha! Kul stavning!!!!! ha ha ha

2009-12-28 @ 21:45:53
Postat av: Pernilla

ja de lyckades du bra med :P

2009-12-29 @ 10:21:00
URL: http://pernillus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0