Tisdag 1/12

Oj en vecka har redan gått sen jag satt här sist... har haft fullt upp med diverse grejer... onsdagen var jag som sagt med Rebecka med hästen till skara, sen på kvällen så var jag till ridhuset med Fanny.

På torsdagen var jag till Torp och fikade med Nathalie, mysigt att träffas igen:)
På kvällen åkte jag till ridhuset eller jag åkte dit till halv 5 men när jag kom dit så hade Anders hopplektion för några elever så jag fick vänta lite mer än en timme... longerade då Bigge några varv sen satt jag upp och travade för första gången med honom =) jätteduktig va han :)

På fredagen så var jag på dressyrträning med Fanny i Åsaka för Helen Djupfeldt, de gick jättebra fick lite bra tips och hon tyckte om Fanny fastän hon är nordsvensk brukshäst :P

Efter träningen hjälpte jag Rebecka i hennes andra stall och red hennes egna häst som BARA är 180cm i manken...
vi åkte till ridhuset med honom, jag kände mig som en liten dvärg på en elefant ungefär... det tog en stund innan jag hittade hur han fungerar och när jag va färdig efter en timme så gick han som bäst... sån skillnad det är på hästar, han tar ju jättekliv i jämförelse med Fanny va jättesvårt att rida honom... men jag överlevde och jag tror Rebecka var nöjd...

Lördag jobbade jag morgontur, slutade kl.13, åkte hem och mockade sen åkte jag till ridhuset med Bigge, longerade några enstaka varv hoppade sedan upp och skippade ledare överhuvudtaget denna gång, travade flera varv runt hela ridhuset och han skötte sig jättebra :) jag är en stolt matte :P Nu är det bara galoppen kvar =)
Sen mellan 18-21 satt jag och tittade på invigningen från Globen stockholm international horse show... vid 22 så började jag leta upp ljusstakar och så men hade bara stjärnor som fungerade så jag måste åka och handla detta...

Söndag fm åkte jag till ridhuset och red Fanny en sväng, jag hade inte så mycket ork och tålamod då jag va väldigt trött... började sedan jobba vid 13 igen och slutade vid 8 va helt slut när jag kom hem och somnade tidigt...

Igår var jag ner till mor och vi va i en bakstuga som vi alltid är varje år innnan jul, vi bakade tunnbröd och lite tjockare matbröd, kom hem vid 18tiden igår och fick göra lite  plats i frysen, de tjocka brödet blev ändå 43kakor.
Somnade tidigt igår igen och idag hade jag nästan ingen lust att gå upp men som tur är så har man ju hungriga hästar som väntar :P
Är jättetrött... ska äta lite frukost nu sen har jag några hästar att motionera, sen måste jag åka och handla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0