Tisdag 15/12

Bara 9 dagar kvar till jul, idag e väl enda dagen man får lite julstämning då det trillat ner lite snö...

Lördagen åkte jag tidigt till ridhuset med Bigge, red en stund på honom med tre andra hästar i ridhuset, vi galopperade till och med han skötte sig bra. Sen åkte jag med Rebecka när hon skulle rida sin häst i ridhuset också... sen jobbade jag på kvällen.
Söndag jobbade jag till kvart i tre sen bar det hem och gjorde stallet, sen åkte jag till ridhuset med Fanny tömkörde henne, hon börjar slappna av mer och mer nu och förstår vad hon ska göra.
Sen var det hem och hämta nästa häst, lilleman =) Red honom en stund och försökte få till lite galopp några gånger gick de sen va han så trött i kroppen så den hängde inte med... red dock inte så länge men han skötte sig bra utan något bus. Sen åkte vi med Rebeckas häst också så han fick röra på sig... jag va lite frusen när jag kom hem...

Igår så släppte jag ut hästarna sen gick jag och lade mig igen då jag hade sprängande huvudvärk och kände mig helt seg i kroppen, inte ens alvedon hjälpte... sov i alla fall till 10 sen gick jag upp och försökte få nåt gjort...
På e.m kom Rebecka hon red på Fanny så red jag lilleman, vi tog svängen i skogen och hem igen, Bigge gick först hela tiden =) Han skötte sig jättebra och verkade hela tiden tycka de va kul fastän han va lite trött i kroppen. men vi skrittade bara och jag kom hem helskinnad =)

Idag ska jag åka till överby och handla lite, se om jag hittar några julklappar och nåt på rean på granngården :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0