Tisdag 29/12

Oj gårdagen gick fort, hovslagaren va här och sen in och värmde mig en stund för att åka och jobba 15-20.30... klockan 20 ringde Johan och frågade om jag kunde köra han till akuten... gött panik fick jag stack tidigare från jobbet, skyndade mig hem, Johan hade klämt ett pekfinger i sin brors lastmaskin, väldigt stort sår det hade spruckit rejält och blödde. Vi fick ringt sjukvårdsrådgivningen och fick en tid på Uddevallas akutmottagning, ortopeden ligger ju där. Jag körde honom ner, vi fick sitta och vänta en bra stund i väntrummet vi va där 21.15 och kom därifrån kvart över 1... som tur va va inte benet i fingret skadat i alla fall och senorna hade klarat sig också så läkaren sydde ihop såret blev några stygn och sjukskriving i två veckor för min älskling.
Så vi va hemma kvart i 2 inatt så känner mig lite seg idag...

Hade velat åka till ikea men de får väl vänta... imorgon kväll ska jag jobba igen och nyår har vi inte bestämt va vi ska göra än, jag börjar jobba 7.30 på nyårsdagen så de blir nog lugnt...

Hästarna har lite vintervila kan man säga, så mycket snö, halt på vägarna, skare i snön så kan inte rida på gärdet heller... det skadar väl inte med lite vila kanske...

Ha ett gott nytt år om jag inte skriver innan!

God fortsättning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0