Söndag 26/7

En dag kvar, sen är det löning :P

Igår städade jag hela dagen, sedan bar det av till Maxi på överby och handlade mat, senare på kvällen blev det tacos, det var jättegott va ett tag sen vi åt det och då smakade det bättre =)

Idag har jag varit ute och ridit, började klippa gräsmattan men då kom världens åskskur så jag gick in, började baka bröd istället på mormors jättebraiga stekhäll =) Det blev jättegott :P

I fredags slog Johan av ett gärde som vi har hos hans bror, idag blev det inplastat alldeles före åskskurarna. Det blev mer än vad vi trodde på det lilla gärdet för det är inte så stort, det blev 9 inplastade balar =)
Så nu har vi nog hö så det ska räcka till alla 4 hästarna här hemma hela vintern.

Har precis varit ute och kört Nelson i den nyputsade hagen, grannen putsade där igår det blev jättebra. Fast det skvätte lite vatten kan man säga då de här åskskurarna i stort sett dränkte allt! Det står mycket vatten på gärdena, men jobbat honom lite fick jag gjort i alla fall.

Ska ta och åka till svärmor en sväng, hej svejs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0