Måndag 22/6

Midsommar har varit bra, jag jobbade ju på aftonen till 21 så jag åkte till Johans föräldrar då och fick grillat kött *mums*

Midsommardagen åkte vi hem till Johans föräldrar igen och åt rester, sedan åkte vi hem, Johan var dock lite trött så han lade sig på soffan och jag gick ut och klippte gräset, det såg ut som det skulle börja regna vilken sekund som helst men det höll upp hann precis klippa klart innan min mor och hennes gubbe kom för att dricka en kopp kaffe, fast jag och mamma hann ut en sväng med hästarna hon körde nelson och jag red fanny =)
När dom hade åkt hem så hjälpte jag Johan med att greja med balvagnen, skulle läggas i nya plankor i den, den blev fin.
Sen låg vi i soffan och glodde på tv:n en stund innan sängen ropade...

Igår så städade jag logen ordentligt, Johan var och jobbade på västergården så jag fick städat ut allt gammalt hö bös under alla pallar så nu är det förberett inför hökörningen som antagligen blir här till helgen :)
Jag red ångloket Fanny sedan också har en grym träningsvärk i axlarna idag för så som hon drog igår! Oj, jag red på travbanan tänkte hon skulle få springa av sig, men ville ju gärna känna att jag hade kontroll men det gick inte hon drog på så fort hon kunde jag tänkte att det var nog bäst att hålla sig i, så hon fick galoppera tills hon tröttnade på att dra i mina armar , vi hann 8 varv :P Så det blev några kilometer... Hon va ganska trött sen...  Nelson körde jag också med på travbanan det blev också många varv han orkar mer och mer för varje vecka jag kört honom...

Idag så ska jag åka med Therese och barnen till Emaus i Uddevalla, ska bli kul att hitta på nåt, blir alldeles för sällan fastän vi inte bor långt ifrån varandra... vi får ta och skärpa oss ;)

Har lagt ut min vagn och sele på annons nu så jag hoppas det är någon som vill köpa, vill ju få mig en gigg och en fin sele till min vackra häst som jag ska köra in till hösten och sedan trida in honom längtar, ska bli så himla kul att forma sin egen häst som amn vill ha den =)
Är väldigt sugen på att anmäla Bigge till en utställning den 29/8 men får se om det blir, känns som att det bara kommer att bli jobbigt att ha kvar honom som hingst men blir han inte värre än vad han är nu så ska det nog gå bra :P
Han e ju så fin så hade varit kul att avla på honom =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0