Onsdag 21/10

Oj en vecka går fort, speciellt när man jobbar och man inte har tid med något annat känns det som. Söka jobb hinner man inte heller för det e så mycket annat man ska göra hemma...

Förra onsdagen fikade jag med några från omvårdnadsklassen, mycket trevligt, sen va jag på arbetsförmedlingen och träffade en jobbcaoach som hjälpte mig lite med att skriva CV och så, så nu får jag väl försöka söka jobb, om det nu dyker upp några vill säga...

På torsdagen klippte jag Fanny, red en sväng och på kvällen åkte jag med Johan när han plöjde. Fredagen så var det väldigt dåligt väder hästarna tyckte inte det var roligt alls så de fick komma in tidigt, när Johan kom hem från jobbet så åkte vi ner en sväng till Mamma och Johnny, Johan hade ju fortfarande inte sett deras nya husbil. Skitfin e den!

Lördag jobbade jag dag, på kvällen bar det av till Brålanda för 25-årskalas hos Johans kompis, mycket trevligt med smörgåstårta och mycket alkohol, jag satt dessvärre nykter då jag visste att det skulle bli tufft att jobba på söndag annars. Kvällen blev lång, vi måste uppenbarligen haft roligt =) Vi kom i säng hemma vid halv5... gäsp jag va skittrött när jag gick upp vid 7 för att släppa ut hästarna, konstigt man är nästan lika bakfull när man varit nykter och kört som när man har druckit... gick och lade mig igen för att tvinga mig upp vid 11 och hinna göra klart stallet innan jag skulle jobba igen. Johan var rätt seg ända tills igår tror jag =) *hehe* rätt åt han :P

Måndag tömkörde jag Bigge och städade lite inne, gjorde en god middag och sen bar det av till mamma, skulle göra en natt i Stenungsund igen, hem till mor och sova några timmar igår och åkte direkt mot Lysekil för att hälsa på Nathalie och hennes goa familj :) Mycket trevligt fastän man kände sig lite seg i huvudet efter nattens jobb. Kändes nästan som om det var igår vi träffades, inte jobbigt på något sätt, men det e ju ändå 5½år sen vi träffades sist räknade vi ut, men nu får det bli ändring på det ;)

Längtar tills jag får lön, det är rätt tomt i plånboken nu! Och kylskåpet ekar när jag öppnar det...
Alldeles disigt och tråkigt är det idag, vet inte om jag har lust att göra nåt, jo får nog åka och handla mjölk...

Ska bli roligt och träffa alla från gymnasietiden igen den 14/11, men jag undrar när inbjudningen kommer för jag har inte fått någon? Någon annan som fått den? Tur att Therese informerar =)

Kommentarer
Postat av: Therese

Du får en lapp sedan av mig när du kommer hit idag då=) de låter som de flesta kommer....Nisse vet ja inte riktigt ännu men de tror ja nog han gör..pontus o neger johan vet ja inte heller..

2009-10-21 @ 14:35:00
URL: http://tillens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0