Tisdag 13/10

Helgen har flutit på som vanligt... så himla tråkigt att vara timanställd för man jobbar ju VARJE helg vilket inte alltid är så roligt, men tyvärr ett måste. Nu har jag blivit bokad på Ringhem två helger framöver, de har ringt mig två dagar i rad nu, tycker jag e bra, de har inte ringt så mycket på ett tag.
Så ja, fastän man e "arbetslös" så tycker jag inte att man hinner nånting! Man har fullt upp hela tiden och kan ju inte direkt planera något heller...
Det där och orka med hästarna och städa inne och så det blir lite lidande...
Jobbade ju två nätter i stenungsund i helgen, och igår så stack jag hem vid halv tolv, hjälpte Rebecka med en lastningshäst och följde med när hon lämnade den, sen så lade jag mig i soffan, hade ingen ork till något då och dessutom jobbade Johan hela kvällen igår så jag fick  bestämma över tv-kontrollen =)
I eftermiddag ska vi nog åka till Torp en sväng om det inte e så att Johan behöver jobba ikväll igen, hoppas inte de.
E fortfarande seg i huvudet efter nattarbetet, somnade om så gott imorse efter jag släppt ut hästarna och blev väckt att telefonen vid 9.15... men jag e fortfarande trött...
Önskar att jag hade jobb så att jag hade råd att lämna iväg Bigge på inkörning, för just nu känns det inte som att jag kommer få gjort så mycket med han och få tillräckligt med hjälp men de kan ju ändra sig... måste få köpt selen till honom också, lokselen jag har nu är lite stor runt magen om man säger så, den e mer gjord för nordsvensk som är lite rundare om magen =) Men den fungerar att tömköra med i alla fall...
Så jag får så snällt vänta på mina skattepengar som jag får i december...

För mer bilder ifrån utställningen med Bigge gå in på:
www.miasfoto.se under horses eller
www.ifokus.zoomin.se där står hans namn Edition´s MrBrigand

Kommentarer
Postat av: Johnny Olsson

En Nordsvensk är inte tjock, han är kraftig. Om du göder Bigge lite mer (han é så skrinn) så kommer ju selen att passa, och vips så har du sparat en massa pengar, smart !!!



Plastis

2009-10-14 @ 19:26:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0