Torsdag 8/10

Ja, veckan går fort... fick jobba måndag och tisdag natt så då går dagarna fortare...
Jag är fortfarande en stolt matte till en snygg häst =)
Idag hjälpte Rebecka mig så vi tömkörde honom, han skötte sig ganska bra, blev sedan sugen på att hänga lite på han, så satte på sadeln och hängde lite men när han började gå hamnade jag på sned och Bigge fick lite panik, han började göra riktiga krumsprång, rätt upp och rätt ner jag hoppade av första hoppet han gjorde sen hoppade han några gånger och sen stod han äna och funderade på vad som hände för det verkade han inte fatta själv...
Vi gjorde om från början och jag hängde igen fast denna gången stod han still, gjorde det två gånger sen var jag nöjd. Ska nog göra samma procedur imorgon tror jag. Önskar att jag hade en paddock här hemma bara, men det är väl bara en önskan enligt Johans mening, lär jag aldrig få känns det som...
Idag har det verkligen varit skitväder, ena stunden solsken och andra ösregn, gäller att vara ute mellan skurarna vilket jag gjort idag när jag har grejat med hästarna :P
Ne nu ska jag nog sätta mig vid tv:n, Johan jobbar ikväll så får sitta i min ensamhet...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0