Lördag 17/4

Ja idag e de en trist dag... blåser typ storm så man nästan blåser bort och som grädde på det moset så jobbar Johan och kommer förmodligen inte hem förrän sent ikväll :(
E så himla tråkigt när man såg fram emot en hel helg lediga ihop och så börjar det förbaskade vårbruket! :( Men men så är det... men jag vill ju få färdigt altanen!

Åkte till paddocken imorse med Fanny och tömkörde trodde inte jag skulle behöva tjata så på henne idag, någon som vill ha henne för idag e hon väldigt billig! :-( Har inget tålamod med denna tant!

Dressyrträningen med Bigge igår gick bra, fick lite mer tips om hur jag ska jobba med honom och det känns inte fel. Har bestämt att nu måste jag börja med inkörningen och det får bli varje dag framöver så den som är villig att vara min hjälpreda är varmt välkommen ;-)
Idag har han fått vila, han har ju gått varje dag denna vecka så det gör nog inget :P Så imorgon börjar allvaret =)
Tror inte att det är några problem det e nog bara jag som e feg att inte våga själv för att man e rädd att det ska hända nåt men har jag bara en med mig hela tiden som går med så är det nog inga problem :)

Idag var jag ner till Överby och Maxi och handlade lite mat, var till granngården och köpte b-vitaminer till Bigge, har funderat på om det e därför han e så sur i hagen och lite öm i pälsen, så får hoppas en kur med b-vitaminer hjälper.

Sen jag kom hem förut har jag inte orkat göra något, det behöver städas här hemma och hade behövt baka och fylla på frysen men när ska man få lust till det?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0