Måndag 26/4

Imorgon är det löning igen... =)
Helgen har gått bra med jobb, jobb och vårbruk här hemma, jag harvade gärdet hela f.m igår och i lördags körde Johan på gödningen där vi ska ta hö... nu är det bara sådden kvar.
Ska denna vecka införskaffa massa stolpar så jag kan göra årets sommarhage fram tills vi har tagit höet, har idag också gått och skruvat ur alla extra isolatorer jag haft på stolparna, hade för två somrar sen en tredje tråd när en shettis gick här på bete, men det har jag inte nu, så till den nya hagen kommer jag inte behöva köpa isolatorer i alla fall :P Bara tråd och stolpar.... det blir nog dyrt så det räcker ändå :P
Det märks att hästarna längtar efter gräs, för så fort jag går neråt i hagarna så trånar dem :) Snart så ska bara få stängslat först!
Har idag också städat i stallet, lite i sadelkammaren och på logen så jag får plats med lite hö som vi ska åka ner till mamma och hämta idag, det ligger ju där till ingen nytta nu när mamma inte har nån häst längre, jättesnällt att vi får ta de höet :)
Så nu när jag gick in för att äta och satte mig kände jag har slö jag blev... måste få tömkört Bigge idag i alla fall, han har vilat i två dagar nu så jag måste sättta fart men de e inte lätt :P Måste skynda mig nu innan Johan kommer hem och vi ska åka till Mamma och Johnny...

Kommentarer
Postat av: Anna-Carin

Tack! Känns väldigt gött att ha kvalet klart, nu kan vi slipa på formen hela sommaren :)

2010-04-26 @ 21:55:22
URL: http://www.lillaliam.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0