Onsdag 21/4

Däckfobiträningen med Bigge går bättre för varje dag, har ägnat en timme om dagen med honom och jag har släpat däcket, idag så höll jag linan nästan på han och han tittade bara lite. Så förhoppningsvis kan Johan hjälpa mig i helgen med linor innan jag sätter ihop linorna med däcket bakom. Förhoppningsvis trillar poletten ner väldigt snart =)

Igår löshoppade jag båda hästarna i paddocken, Fanny tycker det e skitkul, jag e riktigt förvånad att hon verkligen kan hoppa :) Och Bigge orkade inte så många språng det syntes att han var trött i skallen men förhoppningsvis fick han av sig lite av den värsta energin igår :P

Har idag ridit Fanny en sväng på travbanan, blev mest skritt och övergång till trav, hon e envis den lilla tanten hon tycker att hon kan få bestämma när och hur fort man ska springa men de går jag inte med på... till slut blev hon lite mer lyhörd i alla fall... Jag blev riktigt frusen efter ridturen så nu e jag inne och ägnar min lediga tid åt att baka lite bröd och mjuka kakor, har ju så himla mycket ägg så får göra slut på lite :) Hönorna värper ju som sjutton nu!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0