Påskdagen

Oj då har en vecka till gått... orkar aldrig sätta mig och blogga men nu tänkte jag ta mig i kragen...
Veckan har varit full med jobb och motionering av hästar. I fredags var det dressyrträning igen och då tog jag med mig Bigge, denna gång var han nästan helt avspänd, de har han inte varit de andra gångerna och då går det inte att komma till arbete men det gjorde det denna gång, och det är ju nyttigt med miljöträning på samma gång också förstås =) I måndags löshoppade jag honom dessutom i paddocken, han gjorde det jättebra, jag som var skeptiskt till hur det skulle gå eftersom han knappt hoppade på löshoppningen i höstas :P men i måndags hoppade han 70cm i alla fall och var jättebra framåt, så det e med stora förhoppningar jag ser fram emot höstens tre års test om vi kommer oss dit!
Måste på allvar börja med inkörningen också, men de e svårt att göra själv, någon som vill komma hit och hjälpa till?

Har varit ledig i tre dagar nu, verkligen JÄTTESKÖNT! Igår och idag har jag och Johan grejat i trädgården, beskärt äppleträden som inte är gjorda nåt med på hur många år som helst, vi har aldrig grejat med dem så länge vi har ägt det och gubben före har säkert inte heller det.
Så jag hoppas träden inte dör nu :P Men de blev då snyggare i alla fall :)

Igår ägnade jag också dagen åt att mocka grushagen som inte blivit mockad sen i början på december, har inte varit så lätt med all snö, det blev ett antal skottkärror kan man säga och det känns i mina armar idag:( sen fick jag grejat i ordning staketen ordentligt också då det var mycket som var sönder. Gött e de när man får lust att greja!
Och det underbara väder vi hade igår var ju inte fy skam precis! =) Snacka om att få vårkänslor! =)
Och påskfirandet hos Johans syster igår var mycket trevligt, dessvärre e jag lite trött idag :P

Kommentarer
Postat av: Johnny Olsson

Nu har vi anlänt Swizz och Jimmy. Startar snart upp min fullspäckade blogg så värm upp din kommentar kreativitet. Just nu fint väder, både här och i France, punka höger bak på bussen så vi måste fixa däcket i morgon tisdag därefter rullar vi mot Sweden.



Plastis

2010-04-05 @ 14:37:34
Postat av: Anna-Carin

Ja du behöver då rakt inte gå på gym om din vardag ser ut så där ;)

2010-04-06 @ 22:38:31
URL: http://www.lillaliam.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0