Måndag 16/8

I lördags kväll så va vi hos Ida och Andreas och grillade lite (Våra grannar på rakan) väldigt trevligt och gott med lite cider, fick ju äna fira lite att jag fått jobb =) Vi får väl bjuda igen en annan gång när de e grillväder :P

Söndag förmiddag så kom Malin igen och följde med och red på Bigge, det gick bra denna gång med så himla kul att se när nån annan rider honom :)
Sen körde jag Nelson och sen åkte jag till jobbet...
Idag har jag varit så himla seg i huvudet! Har haft huvudvärk, får tro att det beror på vädret.
Gick en promenad med Ina i 1½timme, kändes gott att få rört på sig. Sen körde jag ponnysarna och sen stack jag ut till Frändefors och köpte bensin till gräsklipparen, det behövdes verkligen klippas, skönt att jag fick gjort de innan regnet som började nu...
Sen stekte jag ngra pannkakor och gick ut och åkte till paddocken och tömkörde Bigge, han skötte sig fint fick honom i jättefin form, ska åka dit imorgon bitti igen och göra ett pass till så kommer nog Malin på onsdag kväll och rider.

Fick mitt schema till nya jobbet idag, kändes helt okej faktiskt, varannan helg som jag redan har och totalt 17arbetspass på 4veckor varav en enda delad tur på en vardag. De har ett fast rullande schema så det kommer funka bra.

Väntar nu på att Johan ska komma hem, han jobbar extra och kör traktor på grunsbo...

Kommentarer
Postat av: tillen

Jag väljer själv...tänkte lägga mig på ca 75 procent...sedan kan ja jobba upp mig varje månad om ja vill....men så länge tjejerna är så små så är tanken att ja inte ska jobba fullt...men får se...har väl tänkt at fortsatta jobba lite timmar på special hål oxå...trivs som bara den där...så ja har lite svårt att bestämma mig vilket jobb ja vill ha...blir erbjuden jobb från höger o vänster just nu...så ja vet inte va ja ska välja..så ja ska testa de olika innan ja bestämmer mig helt..ja trodde de va svårt att få jobb nu för tiden men inte då..=)

2010-08-16 @ 21:48:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0