Onsdag 25/8

Skönt nu e jag ledig i två dagar, börjar fredag kväll igen... sen gör jag mina sista 4 arbetspass på mitt favoritjobb :( Sen börjar jag i Vargön, får hoppas att det blir lika roligt där.
I måndags var jag ock åkte lite vagn med Sandra, och inte vilken vagn som helst utan i MIN gigg, det var min premiärtur i min vagn kan man säga. Så nu ska jag nog ta bort annonsen på Bigge och ge mig på inkörningen igen om jag bara får ihop folk när jag behöver så ska det nog gå bra för han har ju verkligen ändrat lite attityd min häst, han har mognat lite. =) Gillar jag verkligen hoppas det håller i sig!

Igår kväll så flyttade hela våran flock med hönor till Brålanda, hoppas de får det bra där, de hade då gått bra när de blev utsläppta i hönsgården i alla fall.
Skönt att ha ett arbete mindre här hemma även om det inte var så mycket jobb med det men det va ju jag som fick sköta dem...
Inatt har alla hästarna fått stå inne och sova, det verkade som de uppskattade detta väldigt i alla fall, så med tanke på cad blött det är i hagarna nu så får de nog sova inne inatt med. Nelson och Selma står ihop i den stora boxen och det verkar gå bra, Selma ska stå kvar här över vintern då hennes matte inte får byggt sitt stall i tid, sen tycker hon väl de e bra att jag motionerar Selma med då hon inte hinner med allt... :P

Idag är det en fin morgon i alla fall men det verkar som de lovat regn idag med, hujedamej vilket väder det var igår!
Skulle verkligen behöva handla mat men det får vänta tills jag får min lön på fredag, Johan har ju fått sin idag men han får betala räkningarna istället :P

Ska väl ta och äta frukost sen försöka hitta på något idag, det var meningen att Nathalie skulle kommit hit men planerna blir tyvärr inte alltid som man vill :( Hoppas hon kan komma snart i alla fall, är så kul att träffas! Konstigt att man inte kan träffas oftare, vi bor ju trots allt inte så långt bort ifrån varandra men ändå blir det inte... det är nog tiden som inte räcker till... attans att man ska jobba så mycket...

Nu nu får de verkligen bli frukost magen kurrar högt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0