6/12

Många dagar sen jag skrev sist, inte hänt så jättemycket, varit mycket snö, det har i stort sett snöat lite varje dag. Varierar väldigt i temperaturen med...
Jobbade tisdag och onsdag, torsdag var jag ner till ödsmål och bakade tunnbröd med mamma och mormor på ekenäs,, mycket bröd blev det så nu e frysen full... :)
Fredag ägnade jag åt att städa ordentligt i köket, skurade ur alla kökslådor, plockade lite överallt, dammsög och skurade...
Lördag blev det inte många knop gjorda heller, hade inte lust att greja med hästarna heller då jag var frusen och inte kände för det... vi va och fikade hos Johans föräldrar på förmiddagen sen åkte vi till julmarkandeni brålanda vid halv tre sen kollade vi på tomteparaden där innan vi åkte hem och hade myskväll hemma :)
Igår red jag Bigge i den djupa snön på gärdet, krävdes inte så många varv innan han blev trött dock verkade han väldigt nöjd :) Sen tog jag även en promenad med Pärla, hon sköter sig bra så fort man fått henne av gårdsplan, hon är väldigt flock beroende än så länge.. men när man väl inte har Bigge inom synhåll så e hon jätteduktig.
För en stund sen åkte mamma och johnny hemåt, de va här en sväng och lånade våran plog och mamma hade handlat ett regntäcke till Pärla på Ullared, det passade jättebra=)
Nu ska jag snart gå å lägga mig då jag ska upp och jobba imorgon igen sen när jag slutat ska jag och Alexandra till IKEA och handla lite :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0