Jäkla väder!

Va ju tvungen att ta mig hem tioll hästarna och hunden imorse då Johan åkte tidigt imorse till Vänersborg för att skotta snö... tror ni de va lätt????
Nepp... de som skottar vägen hade ingen möjlighet att öppna den då det är för mycket snö, det var knappt så jag kom hem på själva uddevalla vägen heller jag är glad att jag inte mötte någon då jag fick ligga i mitten med fullgas annars hade jag kört fast... tog mig i alla fall till mötesplatsen som ligger i korsningen in till vårat, därifrån fick jag så glatt börja gå, första kurvan jag kom till var snön högre än midjan på mig... jääää va kul... redan där började jag pusta och stånka över att det var jobbigt... så kom jag till rakan, där var det inte bättre snöar och blåser som sjutton så man nästan inte ser och sen drivor hela vägen som var väldigt mycket högre än knähöjd, fick stanna ungefär vart 10:e steg och hämta andan de va ju skitjobbigt! Hem kom jag i alla fall till slut och slängde till hästarna lite mer hö inne sen skyndade jag mig in för att komma i säng klockan hann och bli halv9... har sovit till och från, har varit orolig över hur jag ska ta mig ut till bilen och ens försöka ta mig till Frändefors, men jag har gett upp redan fick ringa till johans syster som är gruppledare på jobbet, hon skulle ta natten idag för de hade inte fått tag på någon annan. Så tack säger jag men jag får ändå dåligt samvete men jag va ju tvungen att ta mig hem till djuren, annars hade jag ju stannat och sovit på jobbet...

Så nu ska jag väl skotta mig ut till stallet och mocka, om jag ens kommer ut ur våran dörr, e visst mängder med snö just där... ha de så bra i snöyran, jag har lust att bara gå i ide och vakna när våren kommer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0