Lördag den 9/1

Är fortfarande förkyld men inte lika mycket längre så jag hoppas att jag är på bättringsvägen...
Hade tänkt att ta mig en ridtur idag men avstod då termometern har stått på nästan -20 hela dagen... satsar på att rida när de blir lite mildare för de verkar som att de ska bli de i början på veckan nu...
Men de e så fint nu när solen skiner hela dagen och snön gör att de blir ljust och fint!

Skulle tvätta kläder idag med men de gick inte heller, vattnet har frusit till tvättmaskinen, har jag aldrig varit med om förut men nu har det varit väldigt kallt väldigt länge så de e väl inte så konstigt...

Har väl inte skrivit om våran katt som kommit hem igen efter att ha varit borta i nästan 11månader? Jo de har han gjort, konstigt men stannar han till början av februari så får jag åka och kastrera honom så kanske han blir lugnare... inte sett röken av honom sen han stack men i söndags satt han helt plötsligt här hemma i en av våra bodar...

Har funderat väldigt mycket på hur jag ska göra med Bigge också, har stora funderingar på att kastrera honom med, allt hade varit mycket lättare då, kunna ha andra hästar ihop med honom i hagen osv... men jag har inte fullständigt bestämt mig än utan får fundera ett tag till... om bara snön och kylan kunde avta lite så jag kom igång med inkörningen =) Rider på honom gör jag ju utan problem nu så de e bara vagn kvar så vi kan träna upp styrka och kondition lite lättare...

Ska in och jobba söndag och måndag kväll, måndag måste jag till arbetsförmedlingen och låta dem fylla i ett papper så jag får pengar i slutet på månaden, har ju inte a-kassa längre utan får aktivitetstöd från försäkringskassan istället, inte lika krångligt och jag får jobba hur mycket jag vill!
Vad som är ännu bättre är att jag får aktivitetstödet mellan 8-17 mån-fre så det jag jobbar efter kl.17 och på helger får jag stoppa rätt i fickan utan att de drar av något på stödet =) det gillar jag!

Ne ska försöka dammsuga upp alla granbarr, julen har åkt ut helt och hållet idag!

Kommentarer
Postat av: cissi

Jasså kul att han kom tillbaka iaf, jo e nog bra att kastrera. Tycker du ska visa Bigge innan du kastrerar å se vad domaren tycker om honom som hingstämne. SJälvklart lättare med en valack, men kul om han blev godkänd ju. :D

2010-01-09 @ 21:19:48
URL: http://ccissi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0