Tisdag 12/1

Funderar mycket på allt här i livet... just nu har jag ett problem, behöver en ny transport! Men vi har inte råd att skaffa en just nu... kan inte låna Rebeckas längre, får börja betala hyra till henne de gånger jag använder den, hon verkade inte så glad i att jag lånar den alls... så vet inte riktigt hur jag ska få till det till att åka till ridhuset och till träningarna varannan fredag... önskar att man vore gjord av pengar så jag kunde köpa mig en ny boj... men inte, lär jag väl få drömma om några år till :( om man bara kunde få ett fast jobb...

Varit med Rebecka till Djursjukhuset i Skara idag med avelsstoet hon hade här hos mig, det var återbesök med ögat och nu va det okej så nu behöver hon inte dit mer.
Frågade där vad det kostar att kastrera och det fick jag svar på, så nu får jag väl spara större delen av den län jag får i januari till att åka och kastrera honom i februari... har bestämt mig för det nu, tycker så synd om han att behöva gå själv och förhoppningsvis kommer han bli en stabilare körhäst (i lynnet alltså) man vill ju gärna ha en pålitlig häst som man kan lita på till 100%...
Så bara jag får sparat ihop pengarna så åker jag till skara med han...

Mitt liv går upp och ner, har väldiga humörsvängningar ibland så jag önskar att jag inte finns till... man funderar väl för mycket på det här med pengar och hur man ska få allt att fungera... tänk om allt inte hängde på pengar och jobb?
Ursäkta mitt gnällande, är så skönt att skriva av sig...

Får väl försöka låta lite muntrare men de e inte lätt... vill så mycket men får inte pengar att räcka till...
Fyller ju år nästa torsdag, undrar om man får någon present???

Har varit ute och ridit hästarna nu, utmanade ödet när ingen annan va hemma och red Bigge i skogen här bakom gården, över och under alla nedtyngda granar och träd, fulla i snö va vi när vi kom ut på vägen, mötte en bil det gick bra det med sen tog jag ett varv i trav i hagen när vi kom tillbaka, va ute i 40minuter med lillgrabben =)
Fanny red jag bara i hagen i den djupa snön en bra stund, bra styrketräning det :P

Kommentarer
Postat av: cissi

Joo man skulle haft massa pengar, känner oxå att de fattas lite pengar å det tär på humöret ibland...

Man har ju så man klarar sig men skulle vara kul å ha massa över oxå... Vi ses på lördag :D Ska bli kul

2010-01-12 @ 17:30:53
URL: http://ccissi.blogg.se/
Postat av: Therese Aronsson

Jo detta med pengar är väl tyvärr alltid ett bekymmer...



Men om ja inte använder min transport de fredagarna du ska iväg så får du låna min vet du...men de är ju en bit att åka o häta o lämna..men de är bara att ringa så är de klart du får låna den...

2010-01-12 @ 20:18:41
URL: http://tillens.blogg.se/
Postat av: Reinhold

Tjabba!!! Tycker du ska vidareutbilda dig så du kommer ut färdigutbildad lagom till högkonjunkturen!! Kram från oss!

2010-01-13 @ 22:14:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0