Söndag 11/7

Oj ytterligare en vecka har gått sen sist...
Måndagen spenderades med att åka och plocka jordgubbar att frysa in, de blev ca 5kg, sen fick jag hoppa in och jobba extra på kvällen på gruppboendet då de inte fick tag på någon som va sugen...
På tisdagen målade jag klart det sista i stallet och tog en promenad med Ina och sedan cyklade jag till jobbet.
Onsdagen jobbade jag hela dagen och torsdag åkte jag och Johan och handlade lite mat då han har semester nu, sen var det för mig att åka till jobbet igen. Fredagen jobbade jag också hela dagen, hade inte direkt någon ork att göra nåt, Johan hade åkt iväg med Tobias en sväng så då åkte jag hem till Alexandra undertiden tills de kom hem, vi åt lite thaimat och kollade två jättebra filmer mycket trevligt i alla fall.
Igår så åkte jag med tre jobbarkompisar till liseberg, de ville ha med mig, vi hade fruktansvärt roligt, skrattade hela dagen så idag har jag träningsvärk i magen :D På liseberg var det mycket folk och varmt men det gick, var väldigt spännande att åka en massa attraktioner igen, har inte varit där på hur många år som helst, snacka om att man blir harigare med ju äldre man blir :P
När jag kom hem var Johan fortfarande ute och grejade, så ag grejade lite jag med, började städa ur logen, höll väll på till klockan var typ halv1... var ju så himla varmt och skönt ute.
Anledningen till att vi städae ur logen är att vi ska gjuta golv där inne snart så det ska förberedas lite.
Under veckan har också en halv balvagn med vanligt hö tagits in som vi tog på vårat gärde i skogen, Skulle egentligen inte pressats förrän idag men eftersom de lovat massa regn så pressade Johan det igår kväll. Så nu ligger det uppe på sadelkammaren.
Idag har jag inte fått gjort så mycke då det varit mycket äckligt kvavt väder, tur att det åskade lite, det slog ner så strömmen gock här var inte alls långt bort... skönt med lite regn!
Har nu ikväll varit och pussat på Bigge en stund, han har det jättebra, han har nog inte hemlängtan :P
Nelson och selma bor just nu hos mig, har dem inne på dagarna och ute på natten så de inte föräter sig och blir uppätna av kläggen... väntar på att Maria ska komma hit med vagnen så jag kan köra med dem.
Nu ska jag lägga mig i soffan en stund innan de e dags för sängen...

Kommentarer
Postat av: Johnny O

mmmmmm, Jordgubbar skall bli gott..

2010-07-12 @ 20:23:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0