Söndag 4/7

I onsdags skulle jag ju cykla till jobbet men istället tog jag en underbar promenad dit, det tar en timme, och det var riktigt skönt att röra på sig innan jobbet :)

I torsdags ägnade jag den lediga dagen åt att måla stallet, allt det vita på putsen och det gjorde jag 2 gånger så nu e det helt färdigt, va mycke ljusare det blev :) Sen fick jag klippt gräset igen, gick en promenad med Ina, sen lade jag mig och solade på altanen en stund :) Sen städade jag lite men det syns inte längre, katten gör ett ruschande i huset så e de prylar överallt :D Hon e riktigt busig! Just nu önskar man att man hade tagit två stycken från samma kull då hade de ju roat sig själva men den här får man underhålla typ hela tiden, tror nästan inte att hon sover alls :P

I fredags var jag i uddevalla och besiktade min bil, det enda jag fick på den var att byta drag (med hela balk och skit under) så Johan försöker få tag på ett nytt så¨ska den ombesiktas den 29juli... annars var det inget på bilen, gamla bettan håller än trots sina snart 45000mil....
Efter besiktningen åkte jag en sväng till maxi på torp och köpte lite mat det började eka i kylskåpet...
Sen åkte jag till jobbet och jobbade kvällen sen upp på lördag morgon och jobba igen, jobbade dock bara till halv2, skulle egentligen jobbat till fyra men det fanns inget kvar att göra så jag flexade hemåt. Vi åkte en sväng till auktionen på ekebro för att hjälpa johans pappa att frakta hem två hästvagnar han ropat in... undrar vad han ska med allt till han har ju massor ståendes redan:D jaja vi fick middag hemma hos dem i alla fall sen var det bara för mig att åka hem och duscha osv för att åka till Alexandra på hennes 20års kalas :) riktigt trevligt med bara tjejkväll.

En höna har dött för oss inatt, tror det var av ålder då hon var en av de äldsta.

Idag åkte Johan till uddevalla för att kolla vm:et i motocross och jag har varit till upphärad och pussat på bigge en stund sen tog jag med mig selma och nelson hem från maria. Så nu har jag två små pållar här i alla fall :) Och Nelson blir visst kvar här över vintern med fick jag reda på förut, hon som har lånat honom hade fått tag i en annan. Så nu får det byggas lite till...

Håller på med lite mat, sen ska jag vila mig en stund innan det är dags att åka till jobbet igen, sen e jag ledig imorgon och då ska det åkas till Årberg och plockas jordgubbar mumsigt värre!

Kommentarer
Postat av: cissi

Du kan ta en av oss. vi har 3st kvar efter att några backkat ur... 2st honor o 1hane

2010-07-04 @ 21:47:31
URL: http://ccissi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0