Hej och hå...

idag blåser det verkligen storm... blir väl snart regn med kan jag tänka mig...
Hade tänk att åka med båda hästarna till paddocken idag men Johan hade lånat ut min transport.... alltid så typiskt när man tänkt nåt... har i alla fall hämtat hem dem så de får stå inne en stund ifrån blåsten.
Igår eftermiddag så åkte jag till Upphärad och kollade på betet jag ska köra Bigge till, blir att jag kör dit honom på tisdag kväll. Han ska gå med en shettishingst, en russ/arab korsninghingst och en arabhingst, allihopa unghästar så jag hoppas de blir en bra grupp som kan leka.
Med tanke på hur obstinat Bigge e just nu så kan han behöva lite miljöombyte och lekkompisar.
Får se hur många veckor det blir, vill ju göra treårstestet den 22/8 med honom.

Efter jag hade varit och kollat på betet så åkte jag hem till Maria och lilla Selm, jag stod och borstade henne tills Maria kom hem från jobbet och sen körde vi henne till NÄRK, hon ska ju gå där på ridläger sen kommer hon hem till mig för motionering :) När vi kom till Närk så frågade ridskolechefen om jag hade enshettis och de hade jag ju så jag och Maria åkte och hämtade Nelson han stod nästan vid ridskolan som tur va, så nu e Nelson där och går med Selma i haen så ska de gå ridläger i några veckor, inte så avancerat precis de e bara shettisridläger för små barn så de blir inte så tufft för dem i alla fall. De e kul för Nelson för han älskar ju barn.
Så när ridlägret e slut så kommer både Nelson och Selma hem så ska jag köra dem ett par veckor, kanske blir de parkörning :D :P

På vägen hem så svängde jag in på Maxi och handlade lite grann sen hem och satte mig vid tv:n... somnade tidigt...
Idag e Johan iväg till sina föräldrar och grejar med nåt, aldrig att han vill va hemma när jag e ledig... suck... hade ju varit revligt med sällskao vid frukostbordet någon gång...

Har i alla fall hämtat hem hästarna nu på fm, de får gå här hemma nu tills jag kör iväg Bigge på tisdag, ska avmaska och rida han i tre dagar nu sen får han ju vila sig...
Och Fanny får gå kvar hemma sen, lite magert bete e bra tror jag hon har lagt på sig kan man säga.
Men transporten e inte hemma just nu så får väl rida ikväll när jag inte har lust längre. :(

Försöka hitta på middagsmat med om man nu får sällskap idag... suck tröttsamt de e...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0