Onsdag 16/6

Helgen va bra, lördag och söndag fick jag ridit Bigge i paddocken i alla fall, de behövde han :P

I måndags förmiddag åkte jag till Therese och gick promenad med henne och våra hundar, sen gosade jag lite med våran pissekatt, tror hon ska heta molly :D 
Sen åkte jag hemåt gjorde lite mat och cyklade till jobbet...

Igår jobbade jag till 16, satt vid datorn en stund sen åkte jag ut och tankade min bil, sen hem kopplade transporten och gjorde i ordning Bigge. För igår körde jag honom till Upphärad på bete, nu går han med en ettårig halvblod/paint/arab hingst och idag kommer den tredje en 2årig arabhingst. Ettåringen och Bigge lekte redan när vi släppte ihop dem så de blir nog bra att han får leka av sig ett tag :) Och han lär ju bli van med tåg och järnväg då hagen ligger alldeles bredvid järnvägen :P

Igår kväll när jag kom hem så gick Johan in i en utav uthusen vi har för att hämta nåt och då hörde han en höna som lät konstigt... den hade visst kyckingar?!
Hmmm... har ju räknat hönor och tupp varje dag sen räven va här och gjorde ett röjande i hönshuset och jag har fått de till samma antal var dag men uppenbarligen har denna höna legat sen räven va här eftersom vi räkande dan efter räven va här och då var de tretton allt som allt men nu är det då 14 + kycklingar... vi ska försöka flytta in dem i buren ikväll, Johan försökte igår men hönan va arg... vi som inte hade tänkt att ta kycklingar men ack va man kan bedra sig på dessa finurliga djur, blir väl så när man har dem lösa på gården...



Kommentarer
Postat av: Johnny Olsson

Fräck bild på hästarna, saknar dock kyckling bild..

2010-06-16 @ 20:30:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0