Söndag 21/3

Fredagens dressyrträning gick bra trots att Bigge var lite spänd då det blåste så himla mycket att det knakade i ridhuset. Miljöträning blev det nog mest eftersom han inte slappnade av helt som han gjorde sist gång, chansade inte denna gång utan longerade honom en stund före jag satt upp. Galoppfattningar vet han ju vad det e i alla fall, han tar dem klockrent även om det tar emot när han börjar bli lite trött.
Hela denna vecka har jag lastat och åkt med Bigge själv, är så nöjd med min häst för i höstas var han kaxig och ville inte ens gå in i transporten :P Så nu slipper Johan åka med mig, inte direkt så att han tycker det e kul att åka med mig så han e nog glad.

Lördag morgon var det dags att träna för Helen på Nuntorp, denna gång tog jag Fanny, det är lustigt hon sköter sig exemplariskt så fort hon kommer in i ett ridhus :/ Helen tyckte att jag skulle börja öva alla grejer som är i LB med Fanny för hon e så duktig, så nu ska det tränas när jag e i paddocken, och mer ridning ska det väl bli nu när det äntligen e isfritt och man slipper brodda! =)
Sen var det hem och byta häst, åkte med Bigge till paddocken och tömlongerade, åkte även en sväng och longerade Nelson en stund, han har en riktig fölmage så de e verkligen dags att börja röra på han, måste få hämtat hem hans rockard bara så de blir lite lättare med motionen :P

Lördag kväll så kom Tobias och Alexandra och käka lite tacos med oss, mycket trevligt! Blir så sällan vi ses då vi oftast jobbar både jag och Alexandra...

Idag har jag varit skittrött! Johan skulle en sväng till maskinauktionen i Uddevalla så en stund spenderade vi där sen åkte vi hem igen och jag gick ut i stallet och Johan somnade då i soffan... jag gick ut och tömkörde Bigge bort till skogen så fort jag mockat klart, han sköter sig ganska bra förutom att han har svårt för att stå still när jag ber honom, det kommer väl så småningom. Måste verkligen få satt han för vagn snart, e så himla sugen! E längesen jag körde häst på riktigt nu!

Kommentarer
Postat av: jeanette

han är fin din bigge!!



när kommer morsan hem igen då? jag skulle ju köpa hö av henne men shit, nu går det ju inte hehe..



//jeanette

2010-03-23 @ 19:50:20
URL: http://jeanettesmktspannande.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0