Söndag 7/3

Veckorna går väldigt fort när man jobbar tycker jag, känns inte som man hinner nånting :( Men i fredags jobbade jag till 4 sen hem och göra i ordning Bigge för att åka på dressyrträningen med han... hmmm.. Skulle ju kunnat tänkt mig för innan jag satte upp bara :P han hade ju överskottsenergi till tusen så när jag satte foten i stigbygeln och skulle sätta mig i sadeln började han skjuta rygg och han slutade som sagt inte förrän jag låg i sanden... ajajaj... jag tappade andan och fick jäkligt ont vid sidan av svanskotan vilket jag fortfarande har det hugger till ibland så jag bara skriker och hosta eller nysa ska vi inte tala om det gör skitont, jag antar att det är musklerna så att det inte är bäckenet som fått sig en smäll men de ger sig väl. Blir de inte bättre snart så får jag väl kolla upp de...
Som sagt när jag låg i sanden och hämtade andan kom tränaren fram till mig och kolla så allt va bra och försökte fånga min livsglade häst, de va ju skitkul att få springa... när vi väl fick fångat honom så hämtade jag min longerlina jag hade i bilen, longerade så han fick galoppera i några minuter sen lugnade han sig, sen va det bara att hoppa upp som vanligt och rida. Resten av träningen skötte han sig jättebra tog fint stöd på bettet och fattade galopp nästan när jag ville =)
Hade ont sen på kvällen och de två senaste nätterna ska vi inte tala om, så fort jag vänder mig så vaknar jag av att det hugger till av smärta, jag vänder mig ju inte en gång per natt utan det är väldigt många gånger... så sover inte så bra nu men hoppas det ska bli bättre fast imorse kom jag knappt ur sängen skulle behöva en vinsch eller nåt det tog emot väldigt i benet och gjorde jätteont och var stelt när jag ställde mig, tog en timme eller så innan jag fick leat upp mig...
Igår hade vi kalas för mig och Johan för hans familj och min Mamma och Johnny, jag stod hela dagen igår och förberedde maten, de blev potatisgratäng, ungstekt kycklingfilé och grönsallad och kladdkaka med dumlekola i som efterätt med grädde, de va inte helt fel, jag tror att jag lyckades få lla mätta och nöjda...
Vi har haft en slappardag här hemma idag, ganska gött faktiskt och inte göra nåt... jag ska ta mig i kragen nu och gå ut och göra stallet tänkte jag. Bigge tog jag av täcket förut för det va så gott i solen, de e nyttigt med d-vitaminer så man får passa på ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0