Torsdag 18/3

Nu måste väl våren närma sig? Det har töat väldigt bra här hemma, gårdsplanen e snart isfri och man börjar ana den leriga backen i hagarna...

Denna veckan har varit fullspäckad med jobb, i måndags kväll åkte jag till ridhuset med Bigge, longerade en stund, sedan satt jag upp och skrittade och travade en stund, va några andra i ridhuset så han va lite spänd, därav vågade jag inte testa galoppen. Tisdag efter jobbet så lastade jag Bigge själv och åkte bort till svågerns paddock, där tömlongerade jag Bigge och han skötte sig bra, lastade själv och åkte hem igen, duktig pålle!
Onsdag så jobbade jag kvällen så förmiddagen ägnade jag åt att motionera både Bigge och Fanny, lastade än en gång Bigge själv och åkte till paddocken och tömlongerade, denna gång blev han svettig och lite trött tror jag minsann. Åkte med Fanny sen och tömkörde, hon va inte så pigg och springig som hon brukar, gött de :P
Idag efter jobbet så köpte vi pizza på vägen hem då jag var vrålhungrig! Sen gick jag ut och tömkörde Bigge med den tunga lokselen bort till skogen och tillbaka innan det blev mörkt, han skötte sig exemplariskt denna gång med, denna häst förvånar mig snart inte längre att han e så duktig =) Nu börjar inkörningen på allvar! Giggen kan ju inte stå och damma igen hur länge som helst :P

Annars går det väldigt bra på jobbet, kommer in i det mer och mer och roligt är det! Lite tråkigt bara med varannan helg, men så e de bara att gilla läget så länge man får jobba och tjäna pengar :)

Imorgon ska jag jobba till två, sen på kvällen är det dressyrträning i Åsaka med Bigge, lördag morgon dressyrträning på Nuntorp, har inte bestämt mig vilken häst jag ska ta med då, får se hur trött Bigge blir imorgon först, känner att jag inte har så bra tålamod med tanten Fanny...

Idag började Mamma och Johnny sin resa med husbilen ner mot alperna så nu ser jag inte dem på en månad, göttegrisar!

Kommentarer
Postat av: Theresia Ljungdahl

jag är verkligen stolt över dig och Bigge!!

En lugn person skapar en lugn häst som kan tillgodogöra sig sina kunskaper.

Bra jobbat!!

2010-03-19 @ 14:35:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0