Fredag 7/5

Idag skulle Fridolf fyllt 11år... saknar honom fruktansvärt mycket!

Igår fick jag stängslat klart hagen, så släppte ner hästarna där de blev överlyckliga... sen åkte jag en sväng till Överby och handlade nytt kraftfoder till Bigge eftersom han åt upp det i onsdags natt :P Sen åkte jag och åt lunch med Maria, väldigt trevligt var det. Vi bestämde också att hennes shettis Selma ska komma och vara sällskap med Nelson i sommar då ingen utav dem kan gå på bete :) De tycker nog Nelson om...
Sen åkte jag hemåt igen och Johan slutade lite tidigare igår och han satte ihop ringvältarna så fick jag köra då han sådde gärdet i onsdags kväll... så jag höll på några timmar igår med att plocka sten och köra traktor, jag ve helt slut sen, somnade vid 22-tiden...
När jag kört färdigt igår tände Johan grillen så grillade vi lite kött, gjorde sallad och vitlöksbröd... Mumsigt var det!

Idag har jag fått gjort det jag tänkt, eller i alla fall nästan hade tänkt att åka bort och tömköra båda hästarna men det blåser typ storm och svinkallt ute, så nej tack... håller mej hellre inomhus då... har fått städat av det värsta i alla fall, kanske ska ta mig en promenad med Ina då?

Jag längtar så hemskt mycket efter en körhäst! E så himla sugen och så vet man inte om Bigge verkligen kan bli körhäst :( Ska ge honom sommaren så kanske jag lämnar iväg han på inkörning till hösten... så får jobba mer med ridning/tömkörning nu ett tag sen får han åka ner på bete och gå med Cillas fina frieser så kanske Bigge blir sig själv igen för det är han inte just nu... han har tagit efter väldigt mycket utav Fannys negativa beteende... inte riktigt det jag ville... önskar att man kunde sälja Fanny och låna någon bra körhäst för nu vill jag verkligen komma igång igen... har ju inte kört häst på riktigt på snart 3år... oj va tiden går fort när man tänker efter...
Men som sagt många funderingar som rör runt i mitt huvud just nu... och inte vet man hur man ska göra...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0