Måndag 24/5

Snart e de löning igen då =) Hoppas den e bra!

I fredags var jag ju på Trestads Djurklinik med Ina, de va riktigt trevliga där måste jag säga och de kan smådjur.
De blev ett konstaterande att hon e en kroniker med öronen och förmodligen allergi, och då gissar jag att det är fodret, så jag ska köpa ett bättre foder till henne, nån som har ett förslag på vad som e bra??? Anna! hjälp?! ;)
Fick i alla fall cortisondroppar till öronen och att jag ska göra rent många dagar i sträck och sen uppehåll några dagar och sen göra rent några dagar igen och sen ska vi tillbaka på kontroll om typ 3veckor så de ser bättre ut.

Lördagen blev det jobb, slutade kl.13 de fanns inte så mycket mer att göra då, gött låg på altanen och solade en stund sen började jag göra i ordning maten till grillningen. Blev gött deprimerad när himlen öppnade sig vid 17-tiden och regnet bara öste ner, men som tur var gick den skuren över så när gästerna kom vid 19 så var det uppehål och vi kunde sitta på altanen och gotta oss. Maten blev då väldigt god och drickat lika så:D Några cider blev de :)
Vi satt på altanen till 23 ungefär sen började myggjävlarna att bitas så då gick vi in och satte oss i soffan en stund.

Gjorde kvällen på jobbet igår så hade dagen fri, låg på altanen och solade en stund då med och klippte gräset igen... sen orkade jag inte göra så mycket mer så hästarna ska få åka till paddocken idag och springa av sig all energi så e det hårdträning fram till fredag sen, tror att de e dressyrträning då.

Annars så e ju altanen numera helt klar, eller ja de e lite småpill kvar men den e hel uppepå =) Johan skruvade i den sista brädan strax innan gästerna kom i lördags :D

Hoppas på bra väder idag men det verkar inte bättre än att de blir skurar :( Ha de!

Kommentarer
Postat av: Nathalie

Vi körde royal canine senstive på vår gråhund, han hade problem med ögonen ios men det gick över när vi bytte till det.

2010-05-24 @ 13:58:14
URL: http://nlie-nlie.blogspot.com
Postat av: Johnny Olsson

Stekt fläsk och Bruna bönor, gillar hon inte bönorna så kan man byta dessa mot löksås.... Titta på mig inga problem med öronen...



Plastis

2010-05-24 @ 17:27:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0