Onsdag 12/5

Gör ett försök att blogga igen, imorse krånglade nämligen datorn för mig och bara stängde av sig själv ett flertal gånger... men nu fick jag igång den i alla fall...

Var nere och lämnade in min mobil i måndags och fick då en lånetelefon men tyvärr en laddare som inte fungerade :( Men som tur är så finns det laddare på jobbet som fungerar...
I måndags kväll löshoppade jag hästarna, det gick jättebra, Fanny tycker verkligen att det är skitkul fastän det är svårt att få med benen ibland :P Bigge skötte sig också bra, han hoppade flera gånger på 90cm höjd =) Tyvärr kan jag ju inte höja mer då hinderstöden inte är högre än så. Skulle behöva inhandla nåt hinder men de får bli när jag blir rik...

Igår jobbade jag hela dagen sen hem göra en snabb middag och sen ut och göra stallet och sen ta tag i hästarna. Åkte med Fanny till paddocken först, blev väldigt trött i armarna efter en stund då hon blir så stark... tyvärr så gör man ju alltid tvärtom mot vad man ska göra man drar ju tillbaka men jag får skärpa mig med det... e så tråkigt bara att hon inte slappnar av i paddocken som hon gör i ett ridhus... men men de e bara att kämpa på!
Åkte med Bigge till paddocken också, longerade några varv först sen hoppade jag upp, var lite osäker på om han skulle hitta på nåt då jag  inte ridit honom på snart 4 veckor men det gick över förväntan, han lyssnade jättebra på mina hjälper och även galoppfattningarna =) Så jag blev nöjd med honom, behövdes inte ridas så lång stund det hade jag inte orkat heller efter ångloket Fanny :P

Så idag har jag ridit Fanny i paddocken igen och tagit en promenad med Bigge och Ina i skogen, över och under nedfallna träd lyfta på fötterna kan han ju i alla fall :)

Ser ut som det ska börja regna när som helst... sitter och kollar på lite film innan jag ska ta tag i att göra lite mat och sen åka till jobbet...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0