Tisdag 25/5

Igår löshoppade jag båda hästarna så de blev trötta och goa :D Bigge hoppade fler språng på 90cm än va han har gjort innan, de gick bra, däremot Fanny va lite seg i bakkärran igår och jag tror de beror aå att hon får äta en massa gräs nu... men jag har inget annat val... hon går ju så lätt upp i vikt :( Hon får gå i bantarhage när Bigge åker ner till mamma och går på bete med friesern :) och de vet jag inte riktigt när det blir än...
Igår kväll åkte jag en sväng till Therese och hälsade på en stund och gosade med våran katt som nu e 5veckor tror jag... så söt, långhårig blir hon med :) Ska bli kul när man får hem den till sommaren.

Idag så har jag varit i paddocken med båda kusarna, Bigge skötte sig ganska bra, väldigt svårt när han blir så stark och hängig på bara en tygel och sida men det är hans svaghet just nu, ska jobba vidare på det, men idag orkade han hålla galopp i 4varv på volten åt båda hållen så nåt händer med honom i alla fall, de kunde han inte för några veckor sen. Tankarna går ju som sagt fram och tillbaka om hur jag ska göra med honom, han e alldeles för rädd och flyr saker för att bli körhäst, däremot är jag sugen på att sälja Fanny och köpa en körd häst så de bara e att tuta och köra, men jag vet inte om jag får det för mor min... och på ett annat sätt så hade det varit kul att försöka köra in Fanny men jag e väldigt osäker på det med... usch har svårt för att bestämma mig och samtidigt så jäkla körsugen!

Ska väl ställa mig vid spisen och göra lite middag sen duscha och åka till jobbet... ha de!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0