Skitväder!

Usch, bara mer snö och blåst, vägarna yr och driver igen och kallt som attan... brrr... gillar verkligen inte vintern!

Tycker dagarna bara består av jobb, hem och mocka sen somna i soffan när man e helt slut... men tror att det är mörkret som spökar med mig, blir verkligen jätte trött av det...
Förra tisdagen var jag på kommunhuset och fick influensa vaccinering genom jobbet, hade ont i armen i några dagar men fick i alla fall inga andra symptom som är vanliga när man tagit sprutan, gott de i alla fall.
I onsdags var det en tjej här å kolla på stallplats, hon lät väldigt sugen det var bara hästens ägare som vill komma och kolla också eftersom hon skulle ha den på foder.
I fredags var Daniel här och verkade alla mina hästar och Selma fick skor fram då hon ömmar så, Pärla skötte sig bra med tanke på hur lite hanterad hon är, bakhovarna e svårare än fram men det kommer med träning, kan inte tänka mig att hennes hovar är lyfta varje dag precis.
Är sugen på att komma igång och tömköra henne men i detta väder håller jag mej helst inne!
Lördagen jobbade jag på förmiddagen sen hade jag tagit ledigt kvällen då Johan var bjuden på personalfest där han jobbar extra, mycket trevligt, bowling på Trollhättans bowlinghall sen mat där efteråt och sen en bilfärd hem till dem på Grunsbo och där serverades tårta, kaffe och grogg :P Mycket trevligt och gott med lite dricka, dock åkte vi hem ganska tidigt då Johan fick upp tidigt på söndag morgon och skotta snö i vänersborg.
Så bara för att jag tog ledigt i lördags kväll så får jag jobba nu på söndag kväll istället.
Idag efter jobbet så var jag och en tjej till på brandskyddsutbildning genom jobbet på trollhättans brandstation, lärde sig lite, fick ut och frysa för att pröva pulversläckare och sen ta sig hem i halkan...

Mockade snabbt förut och tog in hästarna då de stackarna varit ute sen kvart över 5 imorse i denna skitblåsten.
Imorgon är jag ledig, får se vad jag hittar på, beror på vädret :P

Kommentarer
Postat av: cissi

Ston är oftast lite svårare bak än fram, hingstar är tvärtom. :P Ella var oxå sån bak innan...

2010-11-24 @ 10:16:54
URL: http://ccissi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0