Söndag 14/11

I onsdags hömtade vi hem PÄRLA, hon skötte sig alldeles utmärkt rörde sig nästan inte alls på vägen hem. Dock har hon väldigt svårt för att vara ensam i stallet, men det har vi snart tränat bort. Inte konstigt när hon är uppvuxen i flock och nästan inte hanterad. men jag var ute och promenerade med henne en stund igår och hon lyssnade väldigt bar på kommandona eller så va det bara en tillfällighet men jag tyckte nog att det kändes som hon faktiskt lyssnade på mig.

I torsdags var jag på demensutbildning innan jobbet, ganska intressant faktiskt... I fredags kväll så körde Maria bröllop med Selma i Vänersborg, så vi hjälptes åt på eftermiddagen att tvätta och pynta vagnen och göra i ordning Selma, jag stod för knoppningen :) Hon blev jättefin i det!

Igår var vi till torp en sväng, där mötte vi upp Mamma och Johnny, de bjöd oss på lunch =)
Sen hem och gjorde i ordning stall och gick med Pärla en sväng sen var det kalas hemma hos Johans bror då hans dotter fyller år.

Idag har jag gått en sväng med Ina, hon e så himlarns rastlös, gnyig och ska hoppa och rida på det mesta, vet inte om det är så att hon e skendräktig som hon alltid blir efter löp... tycker att hon blir jobbigare för varje gång :(
Men inte blir hon trött efter en promenad inte, hade tänkt att ha med henne till Ödsmål idag men hon fick stanna hemma istället...
Vi har varit hemma hos Mormor och Morfar på middag idag, jättegott och trevligt att träffa hela släkten igen, var ju nästan ett år sedan sist, synd att det inte blir så ofta men de e ju inte lätt när man jobbar och så...








Kommentarer
Postat av: Anna-Carin

Va fin hon är! Är ju ingen hästmänniska men Nordsvenskar är för mig hur en häst ska se ut, är det ingen nordsvensk så är det ingen häst!



Promenader är inget som tröttar ut mina grabbar, de måste få jobba ordentligt för att bli trötta å goa :)

2010-11-22 @ 18:44:02
URL: http://Www.lillaliam.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0