Vinter

Ja de bara snöar och snöar, nu är det inne på tredje dagen här som snön bara vräker ner. 
Tror att det är ca 80cm ute nu om inte mer på sina ställen där det har drivit.
Usch nu e jag trött på detta, idag får hästarna stå inne då jag inte vill pulsa i snön och de tycker nog inte att det e så kul ute ändå.
Och Johan e inne på sin andra dag som han e nere i vänersborg och skottar snö, så här hemma blir det inte skottat ändå, traktorn startar inte här hemma så jag kan inte ut och köra heller....
Skulle jobbat ikväll men har ringt och sagt att jag inte kommer, när de till och med varnar på radion att man ska hålla sig hemma så tänker inte jag riskera något för att ta mig till vargön.
Så jag ska pyssla lite här hemma, kanske baka något gott och sen pyssla med hästarna i eftermiddag.
Bilen e lagomt insnöad med, men känner inte för att skotta ut den förrän det avtar med snöandet lite, får se om jag får skottat fram den ikväll, ska ju till tandläkaren kl.8 imorgon bitti, får se om jag tar mig dit, hade tänkt åka till torp med och träffa Nathalie, hoppas att vägarna e öppnade då!
 Sen jobbar jag tisdag och onsdag sen e jag ledig i 4 dagar då jag tagit semester till helgen, och på torsdag e det julbak med mamma, mormor och mostrarna på Ekenäs :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0