Lördag 4/9

I torsdags åkte jag till det nya jobbet i vargön, var lite nervös men jag skulle ju få gå bredvid... men när jag väl kom dit så var det visst inte så. Jag skulle gå på en egen rad :( dock så löste det sig så att jag gick på en så kallad dubbelrad med en annan tjej, nästan bara dubbelbemanningsbesök så det löste sig.
Igår var det dock värre när jag kom kl.7. Hade blivit lovad tidigare i veckan att gå brdevid av chefen men jag hade en egen rad på en massa enkelbesök, och jag frågade gruppledaren varför för att jag skulle ju gå bredvid men hon snäste åt mig och var allmänt otrevlig och när chefen väl kom in så bröt jag nästan ihop, jag sa till henne att jag ju skulle få gå bredvid, och gå bredvid gör man ju när man går som extra person inte ersätter någon men jag fick bara ett snäsigt svar av chefen också, "du kan inte lära dig 75st vårdtagare" då började jag gråta och jag tror att alla andra uskor i gruppen tyckte det var dålig stil... men sen 10min senare kom chefen och sa att du får gå bredvid nu på förmiddagen på enkelbesök ut mot vänersnäs och sen gå på dubbeln på e.m... jaja de gick ju bra.
Men hur bra mådde man sen resten av dagen då? Skit, var verkligen skittrött hade sovigt dåligt och sen känna sig så nertryckt på detta viset... har ju bara haft bra chefer förut, i vintras fick jag ju gå bredvid 5dagar för att känna mig säker på att jag hittade... men så var det visst inte här. Sen fick jag höra att det är många som slutat pga denna chef... så idag har jag inte haft lust eller ork med något! Känns sådär att jag ska jobba själv på måndag dag och sen jobba en delad tur på tisdag :( Jag försöker att vara positiv till jobbet men det är inte så lätt, speciellt inte nu när chefen betedde sig så...

Har i alla fall fått putsat av ena hagen här idag efter att Johan kört ut skit på det. Ska nog ta det lite lugnt nu innan jag känner för att åka till paddocken med Bigge. Johan har ju åkt iväg och jobbat, kör halm tror jag... så jag blir ensam hemma....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0