Söndag 14/8

Denna veckan har varit mindre kul, jobbade tisdag och onsdag, natten till torsdag fick jag en otroligt hemsk smärta bak i ryggen. Men jag gick upp och försökte åka till jobbet men kände när jag kom till jobbet att jag får vända och åka hem igen... otroligt hemsk smärta... åkte hem och la mej ringde till barnmorskemottagningen när de öppnade kl.8 fick en tid vid 12 försökte vila men de va ju helt omöjligt visste inte om jag skulle ligga stå eller sitta... hade så jäklarns ont. Efter besöket hos barnmorskan fick jag en tid hos deras läkare, han skickade mej direkt till Näl, obstetriska mottagningen där fick jag sitta med ctg och se så det var bra med bebis mycket rörelser i magen den dagen och så men ingen fara... mottagningen skulle stänga kl.16 såde följde mej till förlossningsavdelningen där jag fick vänta en stund till innan någon tog hand om mej.
Träffade en underbar barnmorska som letade upp en brits till mej låg inne på ett undersökningsrum hela kvällen. Vid 16 tog jag 2 alvedon det dämpade den värsta smärtan men den försvann ju inte. Fick lämna urinprov och fick en supp med nåt för smärtan men den gjorde ingen skillnad. Blev undersökt av en trevlig läkare hon gjorde ultraljud på njuren och konstaterade att urinledaren var i kläm/samlats urin där. Sen ultraljudade hon även bebsien så den såg ut att ha de bra där inne å allt såg bra ut kul att få se den igen, den va ju något större nu än sist jag va på ul :)
Sen tog barnmorskan blodprover på mej för att kolla blodvärde osv... hon fick sticka mej på handen för alla kärl i armen hade dragit ihop sej antagligen av smärtorna.
Blev mycket väntan i undersökningsrummet men jag försökte ligga och blunda trots att jag hade ont. Ringde även Johan och sa att han nog får komma ner visste inte då att jag skulle bli kvar. Fick en dos ketoganspruta i skinkan vid 21-tiden och även början på penicillinkur. Vet inte hur jag lät i telefon men jag lät nog rätt groggy men smärtan försvann inte helt ändå trots sprutan... vid 22 kom de och sa att jag får bli kvar över natten eftersom jag fortfarande hade ont å då hade väl en säng blivit ledig.
Flyttade in på rummet vid 23-tiden fick två starka alvedon sen la jag mej å försökte sova sov väl en liten stund sen så var jag nog halvvaken hela natten för den andra som sov i rummet snarkade nåt enormt.
På morgonen satte de påmej ctg-kurvan igen en stund sen fick jag lämna ett urinprov till.
Sen var det frukost och sen kom en läkare och kollade läget smärtan hade i stort sett försvunnit under natten, penicillinet gjorde nog lite nytta... så de talade om att jag fick åka hem med penicillinkur i 10dagar och att jag ska höra av mej på tisdag om svar på urinodlingen.
Detta som jag råkade ut för e tydligenväldigt vanligt, och att det kan hända igen, men då sa de att jag fick ringa direkt dit till förlossningen och komma in för smärtlindring... känns skönt att veta.

Dock mår jag lite halvilla av penicillinet och känner mej allmänt kass så känns bra att jag inte ska jobba förrän torsdag om jag nu klarar det då med... ska prata med läkaren när jag ringer om provsvaret och se va hon säger eller om jag ska be å få träffa läkaren på barnmorskemottagningen igen om jag kan bli sjukskriven de tre veckor som e kvar att jobba. Får se till veckan.

Så denna veckan har det inte blivit nåt gjort känns de som... Bigge har fått vila och Pärla med... får nästan ångest men orkar man inte å inte mår bra så får det vara tror inte de dör av de...
Dock ser huset ut som ett bombnedslag då jag inte orkar städa som det är nu... suck...

Kanske inte var det intressantaste blogginlägget att läsa men för mej har det inte hänt så mycket mer denna veckan...
Ska se om jag kan lägga ut nåt kort på fåren också...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0