Söndag 7/8

Är nu i v.27 i min graviditet :) känns att det brjar närma sig, vill få handlat en massa saker och vill få fart på Johan så det händer nåt på övervåningen men det är inte det lättaste :P
Va hos en sjukgymnast i tisdags för min rygg,det är väl antagligen foglossningar, fick ett bälte att använda och ett träningsprogram.

Bigges återbesök i Skara gick ju bra, han e helt ohalt i rörelse och på ultraljudet på senan tyckte de att de såg bättre ut så nu ska han ridas 5-6 dagar i veckan dock bara i skritt men de e väl på bättringsväg då i alla fall. Jag frågade om de gick bra att man tömkörde istället då jag sa att de inte var så lämpligt att jag hoppar upp på en häst med min mage, då skrattade de lite lätt och sa ja de e klart bara han jobbas i skritt, och träningen ska ökas med 5minuter varje vecka. Så innan nästa återbesök den 28/9 så ska han skrittas 40-60 minuter så ska de göra ett nytt ultraljud och se om senan har hållt för de i så fall ska han sättas igång mer efter återbesöket :) Lite jobbigt nu bara för mej hoppas jag får nån att hjälpa mig att rida när jag inte orkar så mycket mer de e jobbigt redan nu tycker jag... men men de e bara att bita ihop :D
Hoppas de går bra så jag kan sälja honom sen eftersom tanken med honom har ju varit så sedan i höstas. Så håll tummarna för att han blir friskförklarad sen ;)

Räknar ner tills jag går hem på havandeskapspenning, gör min sista arbetsdagden 8/9 :)  Ska bli så skönt att kunna vara hemma och ta de lugnt och förbereda sig på det som komma skall.

Ska ta lite kort nån dag på våra nya husdjur :) Johan har nämligen köpt lite får, 6 stycken som vi ska betäcka till vintern så lammar de till våren, ska bli spännande och se hur detta fungerar:) Än så länge e dem inne i sin vinterbostad då vi inte hunnit haga till dem än. De börjar bli lite mer sällskapliga i alla fall, igår var de väldigt skygga precis när vi hämtat dem, kanske inte så konstigt då de blivit skiljda från sina mammor och flyttade till ny hage och flyttat hem till oss på en och samma vecka.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0