Måndag 10/1

Känns att man går mot ljusrae tider, jag känner mig gladare när jag vet att våren snart e här och snön har ju börjat töa bort, dock är det blankis överallt nu, hoppas det försvinner snart så man kan ta sig ut med hästarna.

Helgen har varit bra har varit så skönt att vara ledig! :) I lördags kväll kom Alexandra hit och kollade på film med mig, Johan var i Vänersborg och sandade hela natten, han kom hem vid 9 på morgonen... sen sov han ganska länge innan han fick åka till grunsbo och laga en fodervagn medans jag var på tupperweare party hos Cissi, denna gång handlade jag inget då pengarna inte finns... men de finns mycket som man skulle vilja ha e klart.

Bigge då ja, på röntgen hittade de ju att två kotor i ryggen låg väldigt tätt och han har hovbroskförbening i alla fyra hovarna, dock är detta vanlig så säkerligen inget han kommer ha ont av i framtiden, ryggen däremot kan de ju inte garantera att det inte blir problem men allt hänger ju på hur man tränar hästen...
På grund av detta så ville Cecilia inte köpa honom, jag blev verkligen jättebesviken och ledsen då det redan kändes som att hon hade köpt honom och hon kände likadant men hon ville inte chansa... attans att hon skulle röntga överallt då, fattar inte vitsen med det när det är en unghäst?! :(
Så nu får jag annonsera ut honom igen och hoppas på att det dyker upp en köpare snart...
Josefin ska nog hjälpa mig att hålla igång honom framöver då jag känner att jag inte hinner med, har ju Pärla jag måste få grejat med men så länge det är is så blir det inget så jag håller tummarna att den försvinner snart så jag kommer igång med henne.

Idag har jag städat ut julen, granen tappade alla sina barr inne innan jag hann ut med den... att den kan ha så många barr?! :P

Har ätit lite nu och sitter här en stund innan jag ska bege mig till jobbet...

Kommentarer
Postat av: tillen

fast det är ju just därför man gör det även om de är unghäst...så jätte många som avlar på dåliga ston mm idag så de har ju skador direkt på unghästarna. ja skulle oxå ha röntgat unghäst om ja skulle köpt

2011-01-10 @ 17:10:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0