Onsdag 19/1

Är så less på konstiga människor! Hon som ville köpa Bigge, som i stort sett hade sagt ja innan vi åkte till Skara och besiktade honom, velar fortfarande och har nu gett mig ett skambud som jag verkligen inte tänker ta, det är inget som säger att bara för att de sett detta på röntgen nu att han kommer få problem med det i framtiden. Allt hänger ju på hur man tränar och vad man använder hästen till, eller har jag fel?!
Blir bara så förbenad på henne, för innan vi åkte till skara så ville hon ha besiktat och röntgat benen, de va vi överens om men när vi väl stod framför vetrinären så krävde hon röntgen på ryggen med, de kunde hon väl sgat innan då för där hade jag ju inget att säga till om, hade väl kunnat säga stopp men jag har aldrig varit med om en sådan situation så det var svårt... så här i efterhand så vet jag ju hur jag ska bete mig om de dyker upp någon ny köpare i alla fall... för detta var ju bara så löjligt! Och väldigt kostsamt! Och det mår jag jättedåligt över att det kostade så pass mycket, jag har ju fått hälften av hon som ville köpa honom i alla fall men det är mycket för mig att betala! :( Januarilönen kommer det inte bli mycket kvar av heller då :( Så tröttsamt...
Ne nu tänker jag inte engagera mig i att annonsera ut honom eller så, har ju en toppentjej som gillar Bigge väldigt mycket som vill ha honom som foderhäst så de ska hon få nu :) Bigge förresten ja han är med Josefin på Nuntorp hela denna veckan då hon har stalltjänst, han har lite miljöombytes träning och dessutom så motionerar hon honom varje dag med :) Han verkar stortrivas med Josefin då han e avslappnad och fin när hon rider, de gillar jag :) Så på fredag så kommer han hem igen, Selma och Nelson går ihop med Pärla och de verkar funger bra det med.

Ja idag har jag varit ledig, har fått gjort en del här hemma, städat, tvättat, rensat i min stora klädhög så de e lite bättre ordning på den, så trött på att inte ha garderober! Men så fort sovrummet e klart där uppe så ska det finnas där :) Och det börjar arta sig på övervåningen, nu ska Johan bara ta hem en massa skivor till hallen där uppe så e den snart klar :) Han e redig min älskling =)

På fredag så fyller jag år om någon missat det :P Ska fira med några kompisar som kommer hit på kvällen, sen vet jag inte om nån kommer på lördag, men något storkalas kommer jag inte ha förrän Johan fyller i mars då ekonomin inte tillåter det just nu...

Ska bli så skönt att vara ledig lördag söndag och måndag, detta ser jag verkligen fram emot!

Igår när jag åkte hem från jobbet så åkte jag förbi sportlife och skaffade ett träningskort :) Det är min present till mig själv, och ikväll ska jag vara med på ett s-core pass och ett spinningpass direkt efter som en arbetskollega till mig leder :) De ska bli kul! Undrar hur ont i kroppen jag kommer ha imorgon :P?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0