Onsdag 5/1

Har spenderat större delen av dagen på Skara Djursjukhus på hästkliniken, varit där med Bigges eventuella köpare och besiktat och röntgat honom.
Först fick vi gå in det fina ridhuset och löpgången de har där, fick longera och springa ett antal gånger med honom. Var fascinerad av hur bra han skötte sig, de satte till och med munstegen på honom utan lugnande och spolade ur munnen, de trodde jag aldrig skulle gå men han skötte sig galant. Han gick igenom besiktningen UA =)
Röntgen ville ju min köpare dock göra högt och lågt både ben och rygg så de blev en saftig historia idag, men ska begära att hon står för röntgenbiten och jag betalar besiktningen...
Väntar bara på att hon ska ringa och ge mig det slutgiltiga beskedet att hon köper honom, håller fortfarande hårt i tummarna här!

Imorgon kväll e det dags för jobb igen, sen bara förmiddagen på fredag kvar sen ledig över helgen, de ska bli gött!
Känns i kroppen att jag jobbat mycket nu det sista när jag fick rycka in extra på min långledighet men gott med extra pengar i kassan nästa månad. :)

Usch att allt ska hänga på pengar :( Januari e aldrig en kul månad men denna månaden e nog ön värre än va jag kunde tänka mig... och till råga på allt så fyller jag ju år innan löning... hur kul e de då, lär ju inte få nån present av Johan i alla fall... fira mig får jag göra nån annan gång när jag e rik.... usch nu beklagar jag mig bara men det känns inte kul alls!

Ne nu orkar jag inte mer... hej svejs...

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Hej!

Jag har läst lite på din blogg o förstår att du är en kusk. :-) Jag undrar därför om du är intresserad av att träna för Thomas Sjöberg (b-tränare o sm-vinnare). Träningarna kommer hållas någonstans i Stenungsund. Inga tider är planerade, jag vill kolla vad det finns för intresse. Tanken är väl att vi bokar 3 träningstillfällen men han under en period o ser därefter vad det leder till. Hör dig gärna runt om du vet något mer ekipage som vill träna för han. Mvh Ellinor Olsen

2011-01-07 @ 10:17:16
URL: http://ronillehorse.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0