Fredag 30/9

Sista september... imorgon är det höstmånad... och bebisens ankomst närmar sej :) Är inne i vecka 35 nu så inte så långt kvar! Ska ta mig i kragen någon dag nästa vecka och åka till IKEA och köpa det sista som behövs.

Har mått mycket bättre och sluppit ha ont denna veckan nu när jag ätit antibiotika, ska äta den tills på måndag sen ska jag lämna urinprov efter en vecka igen och sen förmodligen börja med någon sorts penicillin i låg dos för att det inte ska bli sån här infektion igen och att jag kanske mår bättre fram tills bebisen tänker komma.
Va ju på läkarebesök på Näl i måndags igen och då hade infektionsvärdet sjunkit till hälften mot torsdagens värde.

I tisdags åkte jag med Therese ner till Maxi och handlade lite mat, sen på kvällen fick Bigge sig ett bad han va jätteskitig... onsdagen åkte jag ju med honom till Skara på återbesök med senan, fick låna snälla Thereses transport då det är körförbud på våran och dessutom så bor ju tackorna i den i hagen :P
Återbesöket blev väl inte vad jag hade väntat mig kanske, jag får räkna med ett halvår till kanske innan han är helt igång, så nu e det väl helt kört att få sålt honom ändå... suck... När han ändå hade fått lugnande så bad jag dem kolla honom i munnen och det va ju bra han hade hakar på båda sidor så det hade börjat bli sår så han fick sej en liten omgång där så nu är han lite öm i munnen men de kommer ju bli bättre. 
Egentligen ville vetrinären att jag skulle komma tillbaka och kolla senan i januari igen men det sa jag stopp för jag sa att jag hör av mig till våren om jag tycker att han ska kollas igen... de gör allt för att mjölka en på pengar :(

Igår va jag på kontroll hos barnmorskan igen, hon tyckte synd om mig när hon hade läst min journal, att jag ska behöva ha såna problem men jag sa att jag ser ju en ände på det hela nu inte många veckor kvar och så kommer det ju nåt positivt ur det hela :D

Idag kommer min arbetskompis som också ska ha bebis i november och fikar lite och hämtar lite hö till sina kaniner :) Sen måste jag åka ner och köpa tapeterna till sovrummet får ju hjälp med att tapetsera imorgon :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0