Onsdag 9/5

Är som sagt väldigt dålig på att uppdatera bloggen, har fullt upp med att vara ute när det är fint väder och sådär så det blir inte mycket sittande vid datorn men det är väl positivt, eller?! :D

Det sista lammet föddes den 15/4 å det blev en tacka, så nu går alla tackor och lamm ute på bete och de njuter av tillvaron och växer alldeles för fort! Men än så länge är de söta i alla fall!


Stallet är fullt med hästar igen, tre stycken stora pållar som hyr in sig och så Nelson förstås :) Nelson hade sällskap av lilla Elvira ett tag men nu har hon flyttat hem till sig igen.



För övrigt så är Alma redan 6månader! <3 Hon rullar över till mage hela tiden nu ibland vänder hon tillbaka själv men ibland inte :D Hon äter mer och mer mat och jag har slutat amma för det fungerade inte det sista hon bara skrek och ville inte ha tutten... så nu är hon en mycket nöjdare bebis som sover mellan 21-08 på morgonen :) det gillar vi!


Åt det här hållet kan man ju också lägga sig :P så låg hon en morgon när jag vaknade...

Annars händer det inte så mycket här, Johan jobbar typ för jämnan så honom ser vi inte så mycket av tyvärr... men pengar in är väl bra.

I fredags var jag i Brastad hos min älskade häst Bigge, som numera inte är min utan Carina har köpt honom av mig! :) Känns så skönt att han har fått en ny bra ägare som ändå har haft han på "prov" sen oktober :P Känns jätteskönt för mig, en klump midre i magen att bekymra sig för! Men kommer ändå hålla kontakten med dem så klart vill ju höra hur han sköter sig! Räknade ut att jag haft honom i nästan exakt 4år nu, könns konstigt ändå att inte ha honom nu. Men det blir toppenbra för honom och toppen för mig att bara ha två hästar själv, får dock se när Pärla kommer tillbaka de trivs så bra med henne och hon får verkligen arbeta så vet inte om de vill lämna tillbaka henne :P Men kontraktet är till november så får se vad det blir då. Ska snart ta mig i kragen å åka och hälsa på henne om de bara kan säga en dag när de kan. Inte så lätt när de är uppbakde hela tiden och jobbar...


Hejdå min älskade pålle! <3


Älskade Pärla <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0