Tisdag 15/5

Idag har jag och Alma varit på babysim på Vattenpalatset i Vänersborg, det var drop-in idag så tänkte testa å bada när det fanns instruktör med, men ja vad ska man säga, instruktören intsruerade inte direkt utan bar simmade runt å lånade allas barn... men vi har i alla fall testat får se om vi åker dit nån mer gång eller om vi bara åker och badar själva, det var några med från våran föräldragrupp också, trevligt att träffa dem, får se om de kommer hot på söndag till oss då vi tänkte ha en återträff.

Annars har det inte blivit särskilt mycket gjort de senaste två dagarna då det pissregnat umgefär hela tiden...
Idag fick jag också jaga in tre lamm som hamnat på fel sida staketet de gick där å skrek efter sina morsor :P Men jag fick in dem igen sen blev de tysta så de lär nog inte gå så långt från sina morsor igen i alla fall :)

Har haft lite ont i halsen och huvudet nu i två dagar, hoppas inte det är en förkylning på gång de vill jag inte!
Alma är en pigg och glad tjej numera,gör verkligen gott att ge mer mat och ersättning istället för att amma, hon sover bra på nätterna med, brukar bara behöva stoppa i nappen nån enstaka gång :)
Men man lär sig typ varje dag hur man ska göra med mat och henne för ingen dag är den andra lik, man anpassar sig hela tiden efter henne känns ibland som nu börjar man komma underfund med henne men inte då det ändrar sig. Men det känns som att allt går bättre när jag försöker hålla ungefärliga fasta tider.

Johan har börjat sätta upp stolpar i en ny hage, men det är långt kvar innan den e klar, han e ju typ aldrig hemma så han kan göra färdigt nåt... börjar vänja mig men det är rätt så långtråkigt att vara själv hemma tycker jag! Men men han jobbar ju och tjänar pengar så jag ska väl inte klaga...

Ska sätta mig någon dag och göra fotobok på nätet tror jag, kan vara kul att ha på Alma och Bigge å så, men får se när jag får tid att sitta med det.

Nä får la sätta mig framför dumburken igen å vänta på Johan... Alma har redan somnat <3  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0